Frågor?

Det blev såklart lite shopping i helgen. Jag skulle vilja lägga upp bilder som finns på KappAhl.se men får jag kopiera bilder därifrån och lägga in här (och från andra sidor så som hm.se osv.)? Någon som vet? Jag vet att vissa personer gör så på sina bloggar, men jag vill veta om man verkligen FÅR det.

Det blev i alla fall ett par jättefina chinos-liknande byxor från Kappahl i ljusbeige till Vera och ett par mörkare till Alvin. Det blev även en ljusbeige tunnare tröja med uppvikta ärmar till Alvin, även det från KappAhl. Allt detta för 278kr (ordinare pris 377,50kr). Jag hade 2st 25%are och på byxorna till Vera var det 50kr rabatt. Älskar fynd! Ni kommer få läsa en hel del om mina shoppingfynd som jag gör.

Igår köpte jag även en jättefin tavla/ram på Coop för 149kr, vilket kändes som ett väldigt bra pris. Såhär ser den ut: Den är sliten vit också står det HOME, sedan hänger det ner tre snören och där hänger det tre ramar. Nu måste jag bara ta mig för och framkalla foton, jag vill ju såklart sätta in något i ramarna. Staffan har äntligen fått sin dator lagad och eftersom det inte går att lägga in bilderna från digitalkameran till min dator så har det inte blivit av, men jag ska genast be han lägga in fotona så att jag kan skicka in dem för framkallning.

Sedan så skulle jag vilja ha förslag på någon bra mobil då jag behöver en ny och det ska såklart gå att uppdatera min blogg med den. :D En bra kamera ska den också ha.

Idag har jag, Staffan och Alvin tagit en promenad. Vi var bland annat förbi mamma så att jag kunde hämta tandborsten som jag glömt där, men varken hon eller Lina var hemma och jag hade såklart inte med mig någon nyckeln, så ja, ni förstår... Men en stund efter Alvins mellis så tog vi bilen dit och hämtade den. Vi var även och köpte pizza till Staffan och en sallad till mig. Sedan blev det bad och nu har Alviin sussat sedan dryga timmen tillbaka. Nu blir det TV-mys med Staffan tillsammans med min älskade Trocadero. :)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Här har du en läsare iallafall ;)



Det går tyvärr inte att uppdatera bloggen genom internet i mobilen än. Tror att det går att skicka som ett sms eller nått liknande om man vill uppdatera, men vet inte hur det fungerar :)

2011-03-27 @ 20:13:37
URL: http://rutigarooth.blogg.se/
Postat av: Mitt underbara vardagsliv

Aha, synd... Men visst går det att skicka in bilder direkt från mobilen?

2011-03-27 @ 20:30:01
Postat av: Helena

Jag vet att vissa skriver typ "bilden är lånad från lindex.se" eller nå't liknande & det borde väl vara ok..? Gratisreklam för dem ju!

2011-03-28 @ 00:18:54
Postat av: Rebecca

Jag vet faktiskt inte om d går att skicka bilder? Jag har aldrig provat :b



Ja det var så länge sen jag fixade i bloggen. Jag vet att Lina kan det där lite också :) Men ska kolla lite.. Sök på google på bloggdesign, där kan du nog få lite hjälp också skulle jag tro :)

Jag vet inte hur fixar sådär med text, men det skulle jag också vilja ha... :)

2011-03-28 @ 11:06:17
URL: http://rutigarooth.blogg.se/
Postat av: Emma

Jaså, har Lina en blogg också? Jag ska fråga henne om hon kan hjälpa mig. :)

2011-03-29 @ 10:20:36
URL: http://mittunderbaravardagsliv.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jag vet faktiskt inte om hon har blogg, hon hade det förut iallafall :)

Ja men gör det! :)

2011-03-30 @ 18:45:34
URL: http://rutigarooth.blogg.se/
Postat av: Angelica

Det är klart du får ta bilder :) Är du osäker så är det bara skriva under typ "Bilderna kommer ifrån h&m" te.x. Alla lägger ut bilder från sånna sidor :)

2011-04-01 @ 23:35:38
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0