Göteborg

Jag, Alvin och Lina åker till göteborg 19-23/4 för att hälsa på bror Mattias. Vi blir till och med bjudna dit. Mattias måste verkligen ha det tråkigt där eftersom han betalar för sällskap, men oss gör det ingenting. Det blir roligt att få komma iväg. Vi var även där efter jul och ordnade i Mattias nya lägenhet, men nu bär det alltså snart av igen. Jag hoppas det vill fungera bättre med tågen, sist när jag och Alvin skulle hem (Lina var kvar längre...) så blev ett av våra tåg inställt, spårbyte precis innan avgång och trasig hiss upp till spåret. Det är inte det lättaste när man har både vagn (med ett barn i) och en stor resväska att släpa på. Denna gång åker dock Lina med oss både dit och hem så jag kommer kunna få hjälp på ett helt annat sätt.

Idag har det inte hänt speciellt mycket. Vi har bara varit hemma och gjort "ingenting". Staffan har mest legat i soffan och varit sliten, medan jag har aktiverat Alvin och ordnat med tvätt. Förra veckan så knackade en försäljare på dörren och erbjöd leveranser av tvättmedel och det nappade jag såklart på, jag som gillar att tvätta. Idag kom första leveransen. Tvättmedlet skulle tydligen räcka i ca 9 månader, blir nog inte fullt så länge för oss som tvättar mycket. Det kom även ett par gummistövar till Alvin idag med posten. Dem var ett tradera"fynd". Jag vet inte om stövlarna kommer hinna användas, så kan vara ett onödigt inköp. Det visar sig så småningom...

Det blir en tidig kväller idag igen. Staffan tittar just nu på fotboll och han säger att det är läggdax när matchen är slut, men när den är slut vet jag inte.

Här är kläderna från H&M som var till Alvin (bilder från www.hm.se)



Dessa tre ovanför har Alvin redan, men uppdaterar med större storlekar. Grå cardigan fungerar till det mesta, jeansen är mjuka, tunna, bekväma och perfekt till varmare väder, linnesbodys är perfekt att ha under tröjor så slipper bara magen glipa fram vid lyft när tröjan åker upp. Fast detta får nog vara det sista inköpet av bodys, Alvin börjar bli stora killen nu. Cardigan 62,50kr (ord. pris 69,50kr) Jeans 71,50kr (ord. pris 79,50kr) 3-pack body 99kr




Mörkblå/marin piké, 44,50kr (ord. pris 49,50kr)





Mjukisshorts till sommaren 29,50kr/st (ord. pris 79,50kr/st)





Jag köpte egentligen tre st 2pack t-shirts men hittade ingen bild på den turkosmönstrade/gråa. 71,50kr/per 2-pack (ord. pris 79,50kr/per 2-pack)




T-shirts till sommaren, då dem är stora nu. 19,50kr/st (ord. pris 69,50kr/st)


Här är plagget som var till Staffan (bild från www.hm.se)



Mörkblå jacka, 249kr (ord. pris 499kr)


Imorgon ska jag se till att bestämma mig för vilka plagg jag ska ha kvar, jag tycker det är supersvårt att bestämma sig. Jag beställde bl.a. 4st jackor, två av dem som jag funderar på att behålla men det kan lika gärna sluta med att jag skickar tillbaka alla 4. Jag har några plagg som jag vet att jag ska behålla i alla fall, uppdaterar mer sedan.

Blir inget mer inlägg idag, nattinatt!


Kommentarer
Postat av: Helena

Du får komma & fika hos mig nå'n annan dag då.

2011-03-30 @ 21:13:38
Postat av: Emma svarar

Ja det får jag göra! :)

2011-03-31 @ 09:52:07
URL: http://mittunderbaravardagsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0