"Såkallade dagiskläder"

Igår läste jag ett intressant inlägg om "dagiskläder". Det handlade om vad dagiskläder är och varför föräldrar gör skillnad på det och "hemmakläder".

Jag har då alltid skickat Vera till dagis (och nu skolan) i vanliga kläder som hon skulle ha använt hemma också, dvs. hela, rena och fina (det sist nämna är åtminstone fina i mina ögon - men vi har ju alla olika smak). Jag vill kalla det vanliga kläder eller vardagskläder. Vera har ju givetvis speciella finkläder till kalas och andra speciella bortbjudningar m.m. När Alvin börjar på dagis blir det samma sak för honom, hela, rena, fina kläder på dagis så som hemma. MEN det som ligger i extraklädeslådan är ju kläder som mestadels ligger där för att blir urvuxna om ni nu förstår mig rätt, så där lägger jag inte favoriterna. Men fortfarande hela, rena och "fina".

När det gäller ytterkläder är det ju de mest tåliga som ska finnas på dagis eftersom de kan vara ute i flera timmar där. Hur tänker de föräldrar som låter barnet ha en billig och sliten overall på dagis och när de kommer hem används en ny POP-overall, och ja - som dessutom knappt används då föräldrarna inte är ute lika mycket som som barnet är på dagis.

Ja vad ska jag säga, tycker detta är minst sagt intressant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0