Irriterad

Det går fortfarande inte att skicka in mms-inlägg! Riktigt irriterande!! Därav är jag hemskt dålig på att uppdatera bloggen. Jag ser dock att den 6 sepetember hade jag massor som var inne på min blogg av nån anledning.. Knepigt! Vad lockar till min blogg just då liksom?

Hur går det här hemma?
Jo Vilma är ca 7,5 månad nu. Hon har varit på G att krypa ett tag men vill sig inte riktigt. Hon kommer typ 2 ministeg och inget mer. Men det borde släppa när som helst. Alvin var nästan 8 månader när han började krypa så blir väl nåt sånt för Vilma också.
Kräks gör Vilma fortfarande, men just de senaste dagarna tycker jag det varit mindre. Nätterna går upp och ner... Inatt sov hon rätt bra. 4-5 snabba uppvaka och det räckte med nappistoppning och hon sov vidare (fast bredvid mig då...). Vi har fått en remiss till barn och senast i början/mitten av oktober ska vi fått en tid dit.

Idag har jag varit på öppna förskolan med barnen här i Vallhov. Alvin har fått lekt av sig, underbart! Nu sover båda barnen och förhoppninsgvis tänker de fortsätta med det ett tag till.

I eftermiddag kommer min syrra hit och underhåller oss. Staffan jobbar till typ åtta ikväll så det blir en låååång dag om man inte hittar på nåt speciellt eller får besök.

Shoppat gör jag i vanlig ordning. Synd nog blir det inga uppdateringar om det eftersom det inte funkar att skicka mms. Senast idag lite nytt från HM, till mig dessutom! Just nu har jag på mig mina nya kläder, ett par jättefina helsvarta jeans med dragkedja nere vid foten och en grå/silvrig tröja till. Dem två för typ 370kr (ord. pris ca 500kr). Sedan blev det en cardigan till Alvin och en mössa till Vilma. Cardigan till Alvin var det halva priset på! Mössan var nog till ordinarie pris, men billig ändå. Jag har loppisfyndat lite kläder till Vilma också, perfekt att ladda upp med klänningar till henne. Tycker de sällan är lika slitna att köpa begagnat som andra klädesplagg kan vara. Jag tror jag börjar hitta min smak till Vilma nu... det tar ett tag att komma på hur man vill klä sitt barn. Mycket är (precis som med inredning) fint på andra barn/hemma hos andra men när man har det själv (på sitt barn) är man inte riktigt bekväm med det. Till Vilma föredrar jag klänningar nu med strumpbyxor till, flickigt, jeansklänningar eller lite åt det gammeldagsa hållet. Till Alvin gärna mjukare jeans eller chinos och nån t-shirt o kofta till eller en långärmad tröja. Vanliga baströjor funkar bra till han men vill varva med nåt "tuffare/snyggar". Till Vera blir det mindre och mindre klänningar och istället lite tuffare kläder. De flesta gånger på sistone har hon fått varit med och valt. Hon gillar kortare toppar med linnen under. Jag köpte dock nyligen en tröja med en flagga på, men då när hon kom till oss på onsdagen så hade hon köpt en sån på måndagen. Så himla typiskt. Men beställde i hennes nästa storlek två tröjor till halva priset. Den ena har kommit, och den funkar att använda på Vera redan nu men är lite stor. Den andra tänker jag nog lägga i julklappashögen så får hon den i julklapp. Efter jul passar nog den storleken bättre.

Vilma växer och växer. Jag tycker dock hon är smalare nu än vad hon var för typ en månad sedan. Då tyckte jag hon började bli riktigt knubbig. Framförallt benen tycker jag blivit smalare. Antingen går hon inte upp som hon ska eller så har hon skjutit iväg på längden. Det visar sig den 26/9 när vi ska till BVC nästa gång. Hon äter sämre än hon brukar de senaste veckorna, men det är inte jättedåligt.

Ne nu hoppas jag att mms-funktionen tänker börja fungera snart igen! Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0