17 till...

Idag har jag sökt 17 jobb, så nu har jag sökt 28st sammanlagt plus 2 st tidigare i vår (som ingen hörde av sig gällande). Så 30st sammanlagt! Jag har i princip inga förväntningar på att få ett jobb, men vore ju riktigt kul om jag kunde få det. Dessvärre verkar ingen vilja ha en ung tjej med endast lite erfarenhet inom förskola/skola. Det blir säkert inte bättre av att jag dessutom har ett litet barn, VAB tänker väl de som ska anställa. Men jag hoppas såklart att jag ska få ett jobb, och jag vill gärna gå på nån intervju. Bra för övningens skull om inte annat. Jag kan bli väldigt less på att det ofta redan finns vissa speciella som redan är lovad tjänsterna, och såna som är anställda av kommunen men står utan jobb för tillfället. De går ju före, och här tror jag att jag har möjlighet på 30 tjänser medan det i själva verket max rör sig om 3 av dessa kanske? Sedan är det väl 500 personer som söker och då blir det inte direkt lätt att få någon tjänst. Bla, bla, bla...

Hör av er till mig, snälla!! Jag är övertygad om att ni inte blir besvikna.

Annars idag har vi varit på barnkliniken och tagit en massa prover på Alvin och "ultraljudat" hjärtat. Hjärtat såg bra ut men proverna får vi vänta på. Sedan när Staffan kom hem från jobbet var vi till min mamma och sedan hem för att få besök av min pappa. Alvin fick ett par supersöta "foppatofflor". Jag har letat såna men inte hittat några i strl 20 eller 21, men dem hade lyckats få tag på ett par. Underbart! Tofflorna blir nog perfekta för Alvin att gå i när vi ska till stranden för att steka i sommar.

Nu ska jag börja bege mig mot sängen, ledsen att jag inte hunnit uppdatera om kläderna från HM-paketet ännu men det kommer snaaaart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0