Dop idag

Idag ska vi på dop, Klaras lilla Luna ska döpas. Hur skriver man på dopkort? Inte kan man väl skriva "grattis", eller är det det man ska göra?

Igårkväll var jag uppe ovanligt sent utan att det var något speciellt inplanerat. Det måste ha varit för att jag sov enda till kl 10 igår morse/förmiddag. 23.15 besökte jag sängen och det var mest för att Alvin var så himla krånglig, orkade inte springa upp och ned för trappan var 10e min. Och natten var ungefär detsamma. Inte bra med andra ord.

Strax innan läggdax igår slog Alvin huvudet/pannan i hörnet på en trä-trapp-pall. Det gick inte hål, men blev som en grop in i pannan. Det blev ganska snart blått i "gropen", sedan vitnades det på runt om. En bula växte snabbt och han blev röd runt den. Det såg ut att göra riktigt ont. Idag ser det dock bättre ut, är en röd prick där gropen var.

Nu så kommer självklart det eviga bekymret om vad vi ska ha på oss på dopet. Jag har funderat ut 4 alternativ till mig själv, hoppas något känns bra på. Sedan är det detta med Staffan, vad ska han ha på sig? Det är så himla svårt att veta om alla män kommer ha kostym, eller om de bara har jeans och skjorta eller något däremellan. I ett sånt här fall vill man gärna vara "som alla andra". Jag kommer nog föreslå jeans, skjorta och kavaj till Staffan. Är det ingen annan som har kavaj kan han enbart ha den som jacka, annars behålla den på när vi går in. Och lite mörkare jeans är nog att föredra om det visar sig att alla andra ha kostymbyxor. Alvins klädsel blir lättast, jeans och skjorta.

Nu hoppas jag Staffan vill kliva upp snart, skulle vilja ta en dusch men vill inte göra det i fall att Alvin vaknar och behöver sövas om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0