En bra natt för Alvin...

Inatt hade Alvin en bra natt, den lyder såhär: Tvärdäckade kl 18.30, sov i ett svep till 21.30. Då hade jag lagt mig så jag lyfte över honom till vår säng. Sedan sov han nog till ca kl 2-3 om jag minns rätt. Efter det vaknade han nog till ca 4 ggr, men räckte i princip att stoppa i nappen och hjälpa han att lägga sig i hans favoritsovposition. Vid 5.30 blev han gnällig, jag fixade i ordning välling och efter den somnade han faktiskt om. Det brukar inte hända när klockan är så nära 6. Sedan sov han lite halvoroligt fram till hela 6.45! Härligt!

Jag provade ge risgröten nu i morse igen, men jag fick bara i Alvin några tuggor. Han var mer intresserad av sin smörgås. Eftersom Alvin åt välling enbart 2 timmar innan frukosten så kan det vara så att han helt enkelt inte var hungrig, så vi får prova med risgröten en tredje gång imorgonbitti.

Nästan alla Alvins strumpor i strl 16/18 är bortplockade nu. Istället har vi gått in på strl 19/21. Alvins nya skor som jag beställe tidigare har jag bytt storlek på så väntar på att de ska komma men  det dröjer nog. Som jag skrev tidigare så tror jag inte att strl 20 i vårskon kommer in förrän 10 maj. På sommarskon bytte jag till strl 21.

Idag kl 14 har jag och Lina tid hos frisören. Lina kommer hit redan efter lunch och jag tänker passa på att ta en dusch i lugn och ro då. Det är bökigt att duscha när man är själv med Alvin. Det som fungerar bäst när man är själv med Alvin är att duscha uppe i badkaret så att han kan stå och titta på. Men jag duschar hellre i duschen och det fungerar inte speciellt bra när Alvin är hemma. Att duscha när Alvin sover är inte heller att föredra eftersom han sover ganska oroligt och behöver ofta sövas om, han vaknar väl i så fall lägligt när jag står med schampoo i håret den busen.

Idag hoppas jag att remissen till barnkliniken dimper ner i brevlådan!

 

När vi kommer hem från frisören är nog Staffan hemma igen! Och dessvärre verkar det inte bli nå september ikväll, svårt att få ihop ett gäng... eller?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0