Finfina gårdagen

Jag jobbade till kl 10 igårfm, sedan åkte jag hem till familjen. Det var strålande väder igår så gick inte annat än att ha en bra dag.

Vi var till Coop efter lunch för att lämna tidningar i tidningsinsamlingen och panta alla våra flaskor. Jag såg även att de börjat sälja kulglass i coop-kiosken så blev en varsin glass till mig och Staffan. Jag älskar kulglass! Det blir garanterat många såna i sommar, nu när jag inte ens behöver ta sig till stan för att köpa det.

Alvin stormtrivs utomhus, men igår jag han runt gick i strumpfötter mestadels. Stövlarna trillar lätt av och gympadojjorna är förstora. Men när som helst kommer nya Kavat lära-gå-skorna. Jag hoppas dem kommer idag så vi kan ta med dem till Göteborg imorgon. Alvin och jag åkte rutschkana ihop igår och det verkar han gilla.

Alvins 7e tand kände/såg jag igår också. Det förklarar hans dreggel.

På kvällen igår satt vi utomhus på altanen och åt. Vi grillade inte, men åt rökt fläskfilé och det rekommenderar jag. Det var supergott. Till det gjorde vi min älskade quinoasallad, mums!

Idag ska jag ta en tur in till Gävle för att träffa Bettan. Imorgon drar jag, Alvin och Lina till Göteborg för att hälsa på Mattias.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0