Fullt upp!

Igår hade jag det så fullt upp att jag inte hann sitta vid datorn en endaste gång. Först tog jag och Alvin en promenad till öppna förskolan, där var vi på babyrytmik. Påväg dit mötte vi en annan mamma och son som också var påväg dit, perfekt med sällskap! En annan mamma sällskapade mig hem, så jag hade någon att prata med då också. Det är mycket roligare att promenera när man har någon att prata med. Väl hemma sov Alvin så jag ställde vagnen i skuggan och lät han sova vidare. Jag passade på att ta en snabbfika i solen och sedan fortsatte jag med krattandet som jag påbörjade i måndags. Men jag hann precis påbörja det så kom Angelica och Novalie förbi. Dem var egentligen påväg till ÖoB men Angelica hade så ont i foten så hon kom bara 100m (hem till mig alltså). Så då satt vi tre ute i solen och nöjt istället. Alvin vaknade efter en stund så då satte sig Novalie och Alvin och lekte och åt majskrokar på filtar på backen. Sedan var det dax för mig och Staffan att städa, jag städade så länge Alvin var relativt nöjd sedan fick Staffan göra klart det. Alvin sov väldigt lite på dagen igår, han fick inte ihop sina två timmar som han minst bör sova under dagen så han var inte glad där efter kl fyra på eftermiddagen. Jag och Alvin tog en promenad för att lugna honom, han tycker om att åka vagn. Vi gick förbi Sofie för att titta om hon satt ute och stekte i solen och det gjorde hon minsann. Jag pratade en stund med henne innnan vi gick vidare och sedan hem igen. Sista timmen innan läggdax var Alvin ganska så nöjd, och vid läggdax trodde vi han skulle däcka på en sekund men såklart valde han att krångla och det tog nog nästan 30min innan han somnade. Jag var också trött igårkväll och la mig tidigt jag med.

Idag valde Alvin att vakna kl 5. Staffan var upp på toa då och såklart vaknade Alvin av Staffans tassande. Jag mummlade till staffan "går du upp på toa en sån här känslig tid så hoppas jag att du var riktigt kissnödig". Stör man Alvin kl 5 på morgonen kan man nästan räkna med att han inte kommer somna om. Så idag blev det en tidigt fm-vila.
Idag kommer Klara och Luna förbi, det blir trevligt! Vi har nog skjutit på det här besöket minst en månad pga sjukdomar. Ikväll ska jag på junta hos Cicci. Vi har bytt dag tills idag då jag jobbar imorgon och i så fall hade inte jag kunnat komma. 

 

Nu ska jag göra mig i ordning. Besöket dyker upp om ca 1 timme.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0