Fullt upp

Idag har jag haft det fullt upp, därav inget inlägg förrän nu. Det blev en tur in till Gävle idag. Jag var tvungen att besöka OP-kontoret då jag helt glömt bort att lämna in mitt utdrag från belastningsregistret. Jag får inte jobba om inte det är inlämnat så det var verkligen tur att jag kom igårkväll att jag glömt bort det. Jag passade även på att lämna in timrapporterna när jag ändå var inne på OP-kontoret så slipper jag ta mig till en postlåda. 6 timmar fick jag ihop denna månad. Inte mycket men det blir i alla fall några extra kronor 27 april när lönen kommer. Nu i april ska jag jobba lite mer så lönen i maj blir roligare.

När jag ändå var inne i Gävle så blev det såklart shopping. Alvin har väldigt mycket kläder som det är nu, men till sommaren har han i princip ingenting så kläder till då måste jag såklart tillåta mig handla. Jag hittade ett par tunna och jättemjuka jeanshorts på H&M (ungefär som jeansen jag beställde från H&M, fast dem här är kortbenta) och dem kostade bara 59,50kr. Sedan blev det en fin vit t-shirt med en ficka över ena bröstet, även den från H&M och det var samma pris som på shortsen. Det blev även en visit inne på Lindex och Kappahl. Inne på Lindex köpte jag ett par nya mockasiner i strl 20-21 då hans 18-19 blivit försmå. Dem fanns på rean och eftersom jag hade 10% rabatt på rean så kostade dem bara 36kr. Inne på Kappahl blev jag sugen på att köpa ett par likadana chinosbyxor som jag köpte i helgen till Alvin, men nu i marinblått. Det köpet valde jag dock att vänta med, har inte hunnit använda dem andra jag köpt än så måste se till att göra det först.

Det blev även en lunch inne i gävle, men jag fick tyvärr inte med mig någon kompis. Jag messade alla mina 3(!!) vänner i Gävle men ingen av dem kunde, eller en fick jag inget svar av. Synd! Men det gick bra att luncha själv med Alvin också. Han stormtrivs ju i shoppingcenter. 

På eftersmiddagen blev det storhandling på ICA Maxi, nästan 2300kr slutade notan på. Det är sverkligen jättedyrt att handla!!

Nu tjatar Staffan på mig att det är mat :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0