Hemmadag

Idag var planen att bara jag och Alvin skulle vara hemma och plocka och dona och följa dem rutiner som jag tycker passar bäst. Men så blev tyvärr Vera sjuk inatt och eftersom hon är sängliggandes blev Staffan tvungen att stanna hemma också. Men dem två har mest varit uppe på Veras rum så jag har kunnat njuta av ensamheten ganska bra ändå. Jag tycker att det är skönt att bara få vara hemma själv (eller med Alvin) och dona med dem sysslor jag gillar bäst utan att andra stör (förutom Alvin då...). Staffan har ett ganska bra arbetschema och slutar relativt tidigt dem flesta dagarna förutom måndagar och det tycker jag är perfekt. Det gör mig inget att vara hemma själv enda till 17-17.30 dagen efter en helg. Dem andra dagarna tycker jag det bara är skönt när Staffan kommer hem tidigt.

Ev. kommer min mamma förbi en sväng nu i eftermiddag, men får se om hon vågar nu när Vera blivit sjuk. Mamma har ett par tights här att hämta som jag beställt åt henne, och sedan har hon inte träffat Alvin på ett tag så hon borde nog sakna honom lite.

Imorgon ska jag och Alvin till öppna förskolan för lek och babyrytmik. Jag var ju sjuk förra veckan så då missade vi den gången som var den första gången av den babyrytmiken som jag anmält oss på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0