Jättebebis i body

Här om veckan såg jag en stor bebis i body, det såg inte riktigt klokt ut. Bebisen var 1 år, kunde gå fritt alldeles själv och sedan var bebisen dessutom ovanligt stor för att vara 1 år. Klädseln var en alldeles för liten body (och ett par byxor såklart). Detta fick mig att tänka till. Jag tror många föräldrar tycker deras bebis är sååå liiiiten, men i själva verket är den inte såååå liiiiten längre. De senaste veckorna har jag knappt haft body på Alvin. Om jag haft det har jag haft linnesbody under vanlig tröja, kortärmad body under cardigan, långärmad body under väst/slipover eller helt enkelt när vi bara varit hemma. Det är praktiskt med en body och man sliper glipet mellan byxa och tröja, men jag blev riktigt avskräckt från bodysar efter att ha sett denna jättebebis i body. Nog om det, alla gör som de vill men här är vi försiktig med bodysar i fortsättning... Alvin börjar ju bli en stor kille som snart går omkring fritt han med.

Inatt sov Alvin ganska så dåligt, vaknade väldigt många gånger (sissodär 20ggr kanske?) pga hostan som kommit tillbaka igen.

Idag har vi inget speciellt inplanerat. Jag gissar på att vi kommer spendera mycket tid utomhus. Alvin älskar att vara utomhus. Han går direkt på morgonen till altandörren och blir sur när han inser att vi inte ska ut riktigt ännu. Ikväll har jag junta däremot. Vi kör enbart varannan vecka nu så nu ser man fram emot det lite extra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0