Utomhusfika

Igår när vi skulle iväg på dop och vi precis hade bytt om inför dopet (förutom Alvin) så kissar Alvin ner mig. Ca 5 min senare handdiskar Staffan en form, och rätt som det är går diskborsten helt otippat av och Staffan blir nerstänkt av en massa smutsvatten. Så när vi väl lyckats bestämma oss för vad vi skulle ha på oss så blev vi tvungen att byta om igen. Det är sånt som man inte vill ska hända när man precis ska åka iväg.

Idag har jag och Alvin spenderat hela eftermiddagen utomhus. Först sov Alvin en liten stund i vagnen, då passade jag på att krattade vår gård. Sedan fortsatte jag kratta en stund efter att Alvin vaknat också, men han var inte så road av att titta på det någon längre stund. Jag hann i alla fall kratta färdigt nästan hela tomten. Resten får jag ta någon annan dag i veckan. Jag tycker faktiskt det är ganska roligt att kratta, fast det jobbiga är att man får skavsår och ont i händerna.
Alvin fick sitt mellis utomhus, det var mysigt! Sedan traskade vi runt, runt och runt. Alvin gick så gott han kunde i sina gummistövlar medan jag höll han i händerna. Jag gick nog nästan två timmar framåtböjd, så nu har jag ont i ryggen. Vi gjorde stopp bl.a. vid vissa garageportar där han nöjt stod och guppa med benen och drog naglarna mot porten så det skar sig så fint i mina öron och gav mig rysningar. Vi gungade även på en gunghäst i lekparken (eller var det något annat djur?) ,tittade på bilar som parkerat, och vi tittade även på några storre pojkar som spelade fotboll. Alvin såg ut att vilja vara med. När dem skulle hem följde Alvin efter och han blev ledsen när han insåg att han inte skulle få följa med in. Stackars liten. :)

På förmiddagen idag så kände jag världens jättesug på att gå ut och cykla med Alvin. Jag har inte tidigare tänkt på att jag faktiskt kan cykla med honom nu. Det är vår och Alvin är en stor kille nu. Men såklart hade jag punktering på cykeln samt att jag inte hittade barnstolsfästerna och Alvin har dessutom ingen cykelhjälm ännu. Vi ska försöka ta oss för att fixa det där någondag nu snart så att Alvin och jag kan ta vår premiärtur.

Kommentarer
Postat av: Helena

Du får sååå gärna komma hem hit & kratta :) Du kan tom få låna handskar!

2011-04-11 @ 19:59:27
Postat av: Emma svarar

Vad snällt ;)

2011-04-13 @ 08:32:19
URL: http://mittunderbaravardagsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0