Spara urvuxna kläder?

Nu sover Alvin sin em-vila. Jag la mig först inne på sängen i gästrummet där han sover i vagnen, men det började klia så hemskt mycket i min hals och jag ville inte hosta och väcka Alvin så då gick jag ut därifrån. Jag får helt enkelt hålla mig vaken tills kvällen. Det blir nog en tidig kväll eftersom Staffan inte är hemma.

Idag tycker jag Alvin är på ett ovanligt gnälligt humör. Jag tog feber på honom med det visade inget. Det kommer bli tungt att gå och bära på honom hela dagen. Men jag hoppas att det vänder när han vaknar!

Alla vinterkläder är bortrensade nu, nu ska våren komma och stanna. Sedan är nästan alla Alvins 74a-plagg bortrensade. Det finns dock några få som fortfarande passar. Nu används mest kläder strl 80 och lite i 86 till och med. Handlar jag inför sommaren blir det 86 och just nu blir det nästan bara kläder inför sommaren. Alvin har tillräckligt med andra kläder (men ibland kan jag ändå inte motstå att köpa nåt nytt). 

Vad ska man gör med alla urvuxna kläder? När det gäller Vera så började jag spara på allt som var helt, rent och inte väldigt slitet, resten slängde jag. Hennes kläder var/är i jättefint skick så det betyder att jag sparade på det mesta. När Alvin kom så kände jag att inget av Veras kläder kommer Alvin använda, förutom överdragsbyxor och täckbyxor som vi har i bland annat svart, så då började jag sälja Veras urvuxna kläder för en billig slant. Men det mesta har inte blivit sålt ännu. Det mesta av Alvins kläder är sparade, bara några få plagg som jag inte alls gillar som ligger i "till-salu-lådan". Alvins kläder är tänkta till den framtida bebisen. Men jag är kluven, är det verkligen lönt att spara så mycket som jag gör? Det känns som om jag kommer vilja köpa nytt till den framtida bebis oavsett och då kommer ju de nya plaggen bli det som används, tror ni inte? Men just kläder i 50-56 tycker jag är bra att spara, det känns det onödigt att köpa en massa nya könsneutrala kläder.

Kommentarer
Postat av: Helena

Oj, Alvin har ju nästan samma storlek som Alice. Jag tror att du kommer tycka att det är bra med begagnade kläder när bäbisen kommer i förskoleåldern. Jag har spart allt. Däremot tror jag inte att allt skulle användas om vi fick en till. Men OM...

2011-04-07 @ 21:20:53
Postat av: Emma svarar

Alvin är 75cm lång så han har precis längdmässigt vuxit ur strl 74, fast det där stämmet inte så bra egentligen.



Kanske är bra med bagagnade kläder i förskolan, men i så fall är det ju mer från strl 86 som jag behöver spara kläder i.



Jag har svårt att slänga urvuxna kläder direkt när de plockas bort, men väntar jag någon månad så brukar det vara lättare.

2011-04-08 @ 09:51:51
URL: http://mittunderbaravardagsliv.blogg.se/
Postat av: Lina

Om jag känner dig rätt så kommer du GARANTERAT att vilja köpa nya kläder till nästa bebis! ;) Men det är ju klart att det är bra att spara en del kläder iaf :)

2011-04-08 @ 20:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0