Dax att planera höstens/vinterns klädinköp?

Som ni såg i senaste inlägget har Alvin fått en del nya kläder inför hösten. Inomhuskläder är dock inte speciellt dyrt, men däremot måste jag planera hösten och vinterns dyra klädinköp.

Alvin har/har som fortfarande passar:
gympadojjor
jeansjacka
vindjacka
vindbyxa
höstmössor
tum-"fingervantar"
galonbyxa (är dock väldigt osäker på om dem kommer vara tillräckligt rymliga att dra över täckbyxorna/vinteroverallen senare i vinter vid behov...)
galonjacka
sydväst
tunnare sjal
fleeceset (byxa + tröja)
ylletröja
fleecefodrade galonvantar
"täck"vantar

Ska nog köpa:
täckbyxa (tror HMs svarta 249kr)
täckjacka (tror en från kappahl 399kr)
vinteroverall (vill helst ha en helsvart... såg att kappahl hade en för 699kr)
ev. höstsko (måste mäta den gamla igen för att se om den passar eller inte..., blir nog en ny kavat annars 549kr)
vinterkänga (kavat 649kr)
raggsockor
fler "täck"vantar
vintermössor
ev. nya galonkläder (hade tänkts helksvarta med reflexer från Maxi för 199kr men fanns inte så får väl se...)
underställ (99kr/del från HM)
polo (istället för halsduk)
Sedan fler inomhuskläder... och skulle vilja ha en softshelljacka till Alvin också.
Ja inte billigt inte, dax att börja vinna på lotto kanske?? Jag har säkert dessutom glömt bort något viktigt också.

Jag skulle vilja börja köpa Alvins vinterkläder nu eftersom storlekar och sånt annars brukar ta slut, men känns så svårt att köpa nåt nu som ska passa mars ut (2012). Kommer strl 86 passa hela vintern eller måste vi gå på strl 92? Förra året tror jag Alvin precis hade börjat använda kläder i strl 68, också körde jag med strl 74 (som jag dessutom tyckte var stor i storleken) på vinterkläderna. Men på en liten plutt som inte kan gå gör det ju inget om det är stort och otympligt, nu måste ju Alvin kunna röra sig i kläderna på ett helt annat sätt.

Vera har massor med inomhuskläder, men behövs nog några nya tights, strumpor, trosor och nåt fint som jag hittar. Jag är ganska säker på att hennes vinterkläder som hon fick förra året passar, men vill köpa en parkas om jag hittar nån bra. Vi får se... Sedan blir det väl nån ny mössa, vantar och sånt också. Jag har beställt inomhusskor till idrotten, finare vinterstövlar och måste hitta nån vardagssko också.

Annars i mitt liv då? Gjorde mitt sista sommarjobbspass igår. Men går ut extra redan imorgon. Staffan börjar jobba på måndag så då blir jag hemma med Alvin igen.






Kommentarer
Postat av: Helena

Köp begagnat vettja! Både skor & overall slits ju inte så mkt i den åldern. Och overall och galonbyxor har de oftst inte ihop på hösten/vintern, utan mer till våren då det börjar smälta undan.

2011-08-14 @ 23:35:53
Postat av: Helena

Vi har knappt använt täckbyxor till Alice. Betydligt smidigare med overall. Se'n kan hon ha åkt i bara jacka när vi åkt typ till Valbo eller så. Men de täckbyxor hon haft har i stort sett varit oanvända.

2011-08-14 @ 23:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0