Alvin chockar mig

Igår somnade Alvin lite senare än vanligt, ca 19.30 sov han. Sedan gjorde han inte morgon förrän kl 8 på morgonen!! Igår vaknade Alvin kl 7 och hade då också somnade ca 19.30 kvällen innan. Och på morgonen sov han till 9.30. Vanligen sover Alvin ca 19.00 på kvällen till 5-6 på morgonen. Så detta är en STOR skillnad. Jag vill såååå gärna att han ska sova 12 timmar på natten, så hoppas detta tänker hålla i sig. (Fast måste tillägga att det inte är hela nätter, han vaknar några ggr under natten och äter välling någongång under morgontimmarna). MEN som Alvins farmor sa, jag förstår att han måste äta på natten med tanke på hur aktiv han är på dagarna. Ja vi har verkligen en fartfylld kille. Jag vet faktiskt inte om jag sett någon mer aktiv 1-åring än min Alvin.

Vi har kört några veckor nu at han konskvent sovit 20min på fm och max 1,5 timme på em. Ja vi väcker alltså Alvin! Kanske rutinen börjar ge resultat? Men i förrgår när han vaknade 9.30 så skippade vi fm-vilan, likaså tror jag Staffan skippar den idag eftersom han sov till kl 8.

 

Själv så jobbar jag 10-17 idag och imorgon är det dygnsjobb. Jag började sommarjobba i fredags. Så nu jobbar jag till och med vecka 32 om jag minns rätt.

 

Igår var lillebror med tjej på grillning hos oss, trevligt! Fast jag kom på när de hade åkt att vi skulle ha spelat krocket, superkul ju. Och inte har jag spelat det något i år.


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh, så skönt med bättre sömn!

Krocket var det längese'n jag spelade. Men det är ju ql :) Å mat är gott! blinkblink ;)

2011-07-04 @ 00:56:22
Postat av: Emma

Och fika med blinkblink

2011-07-04 @ 10:19:15
URL: http://mittunderbaravardagsliv.blogg.se/
Postat av: Helena

Nu är du ju fikad & klar ;)

2011-07-05 @ 20:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0