Bröllopsinbjudan

God förmiddag! Alvin har sovit som han brukar inatt, dvs. han har vaknat sjuttioelva gånger men somnat om snabbt igen efter varje uppvak. Det skedde dock ett stort framsteg inatt och det var att Alvin inte ville ha någon välling, vilket händer ytterst sällan. Oftast är han sjuk (illamående) om han inte vill ha det men inatt verkade han så frisk så. Förhoppningsvis blir det vanligare och vanligare att han inte behöver välling nattetid.

Nu under morgonkvisten har det hunnits med frukost, tvättning (och det som inkluderas i det), fruktmellis och nu sover Alvin sin fm-vila. När Staffan tog in tidningen imorse så kom han även in med ett kort, vi är nu bjudna på bröllop i sommar. Det ska bli sååå roligt! Jag har endast varit på ett "riktigt" bröllop förut, och där kände jag inte brudparet speciellt bra men nu är det en vän till som ska gifta sig och då blir det extra roligt. Jag börjar såklart direkt fundera på hur jag ska klä mig och hur min resterande familj ska klä sig osv. Jag ska faktiskt skicka iväg ett mail till en duktigt bekant som jag skulle vilja få håret fixat av, men gäller att hon kan/vill ställa upp... vilket jag förmodligen inte ska ha för höga förhoppningar på.

Idag ska vi till studiefrämjandet och lämna in ett papper (gällande vår studiecirkel -syjunta- som jag har med några vänner) som jag borde ha lämnat in för länge sedan. Samma visa varje gång, inte bra alls. Detta blir när Alvin vaknat och jag gjort mig i ordning. Vilket jag ska göra alldeles strax. Jag vill även hinna gå in på sj.se innan Alvin vaknar och titta om jag hittar några billiga tåg till Mattias (min bror i Göteborg) runt påsk. Bäst att sätta igång nu då!

Jag måste först tydliggöra hur tavlan/ramen såg ut som jag skrev om i föregående inlägg, det hänger ner 6(!!!) snören från själva "HOME"-texten och där hänger det tre ramar. Dvs. att varje ram hänger i två snören. Ja då vet ni det, så det inte blir något missförstånd.


Kommentarer
Postat av: Helena

Jag misstänker att du kommer ha flashigare frilla än mig ;)

2011-03-28 @ 20:54:18
Postat av: Emma

Ne du ska såklart vara snyggare! :)

Fick i alla fall svar av min frisyrfixare att hon bara KANSKE kan hjälpa mig, vi skulle höras längre fram så det visar sig. Själv så är jag jättedålig på att fixa mitt hår, så känns viktigt att jag får hjälp.

2011-03-29 @ 10:22:23
URL: http://mittunderbaravardagsliv.blogg.se/
Postat av: Helena

Mamma ska provfixa mitt hår nå'n dag. Blir det bra så får hon göra det. Annars går jag väl till frissan. Men det blir inget märkvärdigt.

2011-03-29 @ 19:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0