Första stegen

Ja mitt i allt magsjukan-elände har nu Alvin tagit sina första steg, 3-4-5 snabba steg-någonting har det blivit! Mammas duktiga lilla kille! :)

Redan igår tyckte jag att Alvin gjorde stora framsteg, han kunde stå utan att hålla i sig mycket längre än de tidigare 3 sekunderna som han klarat av och han försökte sig på att ta ett steg men gick sådär. När Staffan kom hem på eftermiddagen och kräktes klädde jag på Alvin galonisar och skor och sedan gick vi ut. Med skorna på kunde Alvin i princip stå "hur länge som helst". Han stod där jag ställde ner honom, alldeles blixtstilla var han. Men skorna var alldeles för stora att gå i. Alvin har ett par adidasskor i strl 21. Jag har beställt ett par lära-gå-skor, dem kommer förmodligen bli mycket bättre. Jag ser fram emot när dem kommer! Adidasskorna kan han istället ha i sommar när han förmodligen är mer stabil och har fått lite större fötter.

Ca 2 timmar efter att Staffan börjat kräkas var det min tur. Mitt i ett blöjbyte och mitt i nattningen av Alvin. Men sedan har jag klarat mig från mer spyor. Staffan har däremot haft det tyngre... Nu sover båda mina pojkar. <3 Vi misstänker att det är Alvin som smittat oss. Natten lördag-söndag så vaknade och hulkade Alvin flera gånger, men kom aldrig någon stor spya utan enbart slem så vi tänkte inte så mycket på det då. Nu däremot känns det logiskt, eftersom Staffan och jag i princip började kräkas samtidigt, borde vi ha blivit smittade samtidigt också.

Idag hade jag både ett frisörsbesök och jobb inplanerat, men blir inget med det nu. Det känns verkligen trist!

Och ja, jag ska ta mig för och uppdatera om H&M-inköpen snart också. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0