Dax att uppdatera

Ja nu var det några dagar sedan jag uppdaterade bloggen. Vissa dagar gör jag flera inlägg medan andra dagar blir det ingenting alls. I lördags på dagen var vi in till Gävle till Staffans syrra en kortare sväng. Där blev det lite fika och med oss hem fick vi Liams gamla bobbycar med släp. Jag har tänkt att vi ska köpa en sån till Alvin så är väldigt glad att vi fick en istället. Vi fick också med oss babykläder som hon glömt ge oss tidigare. Jag sa att vi ska ju ha en till bebis så småningom så vi kan lika gärna ta det. Är ju så roligt med kläder. Innan vi åkte hem från Staffans syster åkte vi förbi Barnens hus och kollade på ett sulky, vill ha en sån till Alvin. Så vi ska önska oss det av Staffans föräldrar, eller lättare sagt så ska Alvin önska sig det när han fyller 1 år. Det blir perfekt att ha med sig sulkyn när vi resor bort, typ till Strömstad i sommar samt att ha liggandes i bilen så slipper vi lasta i stora vagnen när vi ska iväg. På kvällen i lördags (sista april) var vi till Staffans kompis med flickvän och barn. Deras yngsta barn är knappt 3 månader äldre än Alvin så det är lite roligt att se hur dem är med varandra. När vi kom hem igen skulle jag egentligen iväg till en fest och vidare ut på krogen. Men jag var trött och orkade inte byta om för krogenkläder så då stannade jag hemma istället. Men fick sedan reda på att hon som arrangerade det hela inte hade gått ut på krogen, så då hade jag ju kunnat titta förbi en sväng ändå utan att behöva byta kläder.

I söndags minns jag inte vad vi gjorde på dagen, men min bror från göteborg hämtade jag 17.30 i Gävle. Så nu är han hos oss till imorgon. När vi kom hem från Gävle så viasade det sig att Alvin precis slagit sig och fått ett jack i ögonbrynet. Vi gjorde bedömningen att vi inte behövde åka in med det, jag hoppas verkligen inte det blir något fult ärr nu. Mamma och Kjell var förbi senare på kvällen och jag hjälpte Kjell med att skriva ett intyg.

Igår var jag, Alvin och Mattias till Marangoni på fika. Sedan gjorde vi sallad till lunch. Efter det var vi förbi mamma och Lina och med oss tog vi den här nya Toblerone-mandeltårtan. Den var jättegod. När vi kom hem igen fixade jag och Mattias Flygande jakob till middag, mums! Jag lyckades sedan ta mig iväg och sola på kvällen, har typ tänkt göra det i 2-3 veckor nu.

Nu strax blir det öppna förskolan och babyrytmik, ska ta bilen dit för ovanlighetens skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0