Diagnos Förkylningsastma

Ja idag åkte vi in till hälsocentralen med en liten alvin som hade det jobbigt med andningen. Hela natten och idag har det varit så. När vi tog tid innan vi ringde in till hälsocentralen hann han ta uppemot 70 rossliga och tjutande andetag på en minut, och hela hans mage fick verkligen jobba. Väl inne på hälsocentralen fick han inhalera 2 gånger 2min plus att han fick nåt att dricka. Så nu har alltså Alvin fått förkylningsastma, vilket är ganska väntat. Det har alltid satt sig i luftrören när han blivit förkyld. Men denna gång har varit värst, Alvin har sovit hela 4ggr idag och endast varit vaken max 50min mellan förutom nu sista gången innan läggdax. Inte likt honom och nästan somna så fort man lägger ner honom (med mig bredvid). Han är helt utslagen stackar'n. Alvin har redan somnat för natten också. Med oss hem från hälsocentralen nu i em fick vi ventoline, ska väl vara bättre än mollipect som vi fick sist. Sedan ska vi bli kallade av barnkliniken igen och få av dem så att vi kan inhalera hemma.

Annars idag har jag inte hunnit med någonting alls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0