helgen

I lördags tog vi en promenad till stan och köpte glass innan vi gick hemåt igen. Vi stannade vid lekplatsen i Stadsparken så Alvin fick gunga, cykla och rida. Jag var även in till Valbo en sväng, blev en jättefin kortärmad vit tröja med puff/veck på ärmen till Vera, det var tre supersöta blommor på också. Till Alvin blev det en vit och grårandig t-shirt med ficka på bröstet och detaljer på axlarna. Supersnygg! För detta betalade jag 109kr (ord. pris 159kr). När jag ändå var i Valbo var jag in på Telia, och där hjälpte dem mig att fixa spotify i mobilen (har ju det gratis i 6mån) samt så jag kan skicka och ta emot mms. Nu är det ordnat! Nu ska jag bara komma på hur jag får över bilderna hit till bloggen, sedan kommer det bli fler bildersuppdateringar, vilket jag tror jag intressera mina läsare. På lördagskvällen blev det grillning. Oftast grillar vi fläskfilé eller fläskytterfilé men igår provade vi på att grilla fläskkarré. Det var sådär... Jag är inte så mycket för fett i kött och blir ju nästan inget kvar när man rensar bort det under tiden man äter, blir ju nästan inget kvar. Jag förstår varför det är mycket billigare än fläskfilé!!

Igår var vi förbi Staffans syrra. Jag ville att Alvin skulle träffa henne nåt nu innan hon ska vara barnvakt på tisdag när jag ska på jobbintervjun. Dem har ju inte träffats speciellt mycket... sedan blev det grillning på kvällen då med, fast grillade fläskfilé istället.

Idag på fm var jag och Alvin in på babyproffsen för att kolla sulkyvagnar. Vi ska ju ha nån billig variant som vi kan ha liggandes i bilen... men jag föll för babyjogger city mini eller vad den nu hette, nån som har en begagnad att sälja? Annars får det Carena Lieback lux tror jag.

Nu har Alvin vaknat så nu ska vi bege oss ut i solen. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.blocket.se/gavleborg/BabyTravel_Jogger_33693798.htm?ca=5&w=1

2011-05-14 @ 11:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0