Nya fina mössan

Natten till idag var inget vidare, men den började bra. Alvin vaknade enbart två gånger under kvällen, sedan vaknade han runt kl 24 då jag lyfte över honom. Staffan kom av någon anledning inte hem förrän kl 1.30 och när han la sig så började hans mobil låta en massa. Då vaknade såklart Alvin och inte förrän kl 3 somnade han om igen. Sedan gjorde han morgon redan kl 5, pust.

Över lunch var Angelica och Novalie här. Det är perfekt med besök av grannarna för att få tiden att gå.

Innan middagen var jag och köpte/hämtade en mössa till Alvin. Supersnygg och fräsch! Jag har beställt två turkosa stjänmössor till Alvin, från två olika sidor. Det är två olika sandvikensbor som syr... den kostade 70kr. Här är sidan till den jag hämtade idag. Förhoppningsvis blir den andra klar snart också... http://www.kansjalvmossor.dinstudio.se/

Till middag blev det grillad fläskfilé. Alvin fick också smaka, och pommes till(!!!) Vi tänker köra nu att han får smaka vår mat och sedan får han enbart en halv burk mat efteråt. Han måste lära sig snart! Det funkar inte i längden att ge HIPP 6 mån burkmat hela tiden. Men luncherna blir säkert en hel burk, åtminstone tills han äter bra.

Ja just ja, nu börjar Alvins 9e tand titta ut. Han har 8a tänder i fram, men nu har en tand kommit längre bak. Jag trodde tänderna kom längst fram och gick bakåt sedan, men nu har alltså en längre bak kommit, alltså tanden är inte precis bredvid dem han redan har.

Imorgon har vi städdag här på området, jag hoppas på uppehåll! Mamma vill att vi kommer till Årsunda en sväng så får se om vi hinner med det.

Nu ikväll var jag egentligen bjuden på fest men tack vare natten så känner jag att jag måste göra en tidig kväll ikväller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0