Öppna förskolan i Vallhov

I helgen har det varit fullt upp. Började skriva ett inlägg här igår om ¨fredag och lördag men sen så blev det nåt fel och då orkade jag inte skriva om det. Så nu orkar jag inte skriva om helgen, utan det hände en massa roligt och spännande kan jag väl säga (fast alltså ingen sådär jättespeciellt). Kan väl nämna att mössan jag la in här i fredags är köpt från denna sida: http://www.buffis.webb.se/ Den är riktigt välgjord men inte sådär turkos som jag tänkt mig. Men den ser dyr och fin ut ändå.

Igårem var vi på kalas hos Staffans systerdotter som fyllt år. Efter det var vi hembjudna på middag hos Christoffer, Petra och Simon som är 2 dagar yngre än Alvin. Det var riktigt gott! Idag har jag och Alvin varit på Vallhovs öppna förskola för första gången, det var trevligt! Sedan på eftermiddagen var vi in till Valbo en sväng, blev några småinköp till Alvin och Vera men uppdaterar om det senare.

De senaste veckorna har Alvin mestadels vaknat mellan 4.30-5 men då har han också sovit ca 3 timmar ibland på dagen. Nu har vi börjat begränsat dagsvilan och förhoppningsvis vill han sova 11-12 timmar på natten då istället. Alvin sov lite längre i morse så jag hoppas detta fungerar! Igår på dagen sov Alvin 25min på fm och 1 timme o 40min på em. Idag sov Alvin 30min på fm och 1 timme o 35min på em. Planen är att han ska sova 20-45min på fm och 1 timme - 1 timme och 45min på em. Den sammanlagda dagsvilan har jag tänkt ska bli 1 timme o 45min - 2 timmar o 15min. Det känns lagom för att sedan sova 11-12 timmar på natten. Det som är synd är att jag missar mitt sköna fm-lugn de dagar vi är hemma på fm för tidigare har han ju sovit ca 1,5 timme på fm och det har varit riktigt skönt för mig. Nu ska Alvin sova längre på eftermiddagen och oftast är jag tröttare då så jag orkar väl inte göra lika mycket hemma då.

Alvin är fortfarande blå i ansiktet men det börjar bli bättre... men han lyckas slå sig varje dag, framförallt på kvällskvisten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0