tidig morgon

Imorse var klockan 4 när Alvin började böka "i sömnen" och eftersom Staffan låg inne hos Vera ville jag inte väcka honom för att gå upp och göra välling. Det sättet brukar annars fungera för att få han att somna in hårt igen. Då går jag eller Staffan upp och fixar välling medan den andra är kvar i sängen med Alvin. Men som sagt var jag själv med Alvin så jag lät han böka omkring i sömnen, men 4.58 var ögon helt öppna och han låg och tralla och klappade händerna. Det är nog jobbigt när klockan är nåt på 5, och nu var den inte ens 5. Så jag var riktigt trött! Jag tog med Alvin upp och fixade välling, men såklart somnade han inte om efter den vilket var väntat.

Efter en tidig fm-vila var vi till öppna förskolan och lekte lite. Vi tog bilen dit. Väl hemma skrek Alvin när jag försökte lägga honom i vagnen, och eftersom jag var sjukt trött så la jag mig med honom i vår säng för ovanlighetens skull. Efter ca 10min somnade Alvin, och tro det eller ej men han sov i 2 timmar och 20min. Så länge har han nog bara sovit 1 eller 2 ggr förut. Jag fick verkligen se hur han sov jättegott när han fick ligga nära nära mig.

Trots över 3,5 timmars sömn under dagen var Alvin supergnällig nu ikväll så fick bli tidig kväller idag med. Planen är att lägga han kl 19, det tycker jag är en bra nattningstid. MEN oftast blir det runt 18.30 eller strax därefter... Vi försöker dock alltid hålla han uppe till MINST 18.30.

Idag tycker jag mig känna Alvins 10e tand!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0