Dumma feber

Igår var jag hemma själv med båda Alvin och Vilma trots min feber, det var jobbigt. Jag har fortfarande feber nu, och öm och röd på bröstet jag pumpar ifrån. Jag pratade med amningsmottagningen igår och idag, och nu har jag fått en tid dit imorgon om jag inte mår bättre tills dess. Men hur jag mår pendlar verkligen... vissa timmar mår jag rätt bra och tror att jag är frisk, andra mår jag jättedåligt!

Alvin ska hämtas 13.30 idag på förskolan, hämtar Vera efter det också. Det underlättar ju för febriga mig att ha fler barn hemma, då kan de leka med varandra.

Tvättade inget igår, så nu ligger jag efter. Jag har satt på en maskin nu, får fixa så mycket jag orkar här hemma idag. Vilma hann med en 3e pyjamas igårkväll. Först bajsade hon genom en, sedan kissade... Jag har bara fem pyjamasar i strl 56. Jag har i och för sig en i storlek 50 också, men den har jättedålig passform. Vilma sparkar ur sina ben från byxbenen hela tiden. Så ja det blir en del tvätt. Hon kräks ju en del också. Sedan är det sällan Alvin håller sig hyffsat ren en hel dag.

Imorgon är Staffan föräldraledig också, det ska bli skönt att vara två vuxna hemma. Framförallt om jag fortfarande mår dåligt då. Har jag sagt att han ska vara föräldraledig måndagar och fredagar till och med måndag v 8. Sedan har han 2,5 pappadag kvar att plocka ut innan Vilma är 3 månader. Vi får se när det blir. V 9 är Staffan helledig också, då barnen har sportlov. Underbart!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hojta till om du behöver lånanå'n pyjamas så kan jag försöka leta fram nå'n.

2012-02-03 @ 12:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0