En liten uppdateringen sedan sist...

Jag har nästan ingen tid till att uppdatera bloggen, och nu när det inte går att skicka mms för mig så blir det väldigt sällan det finns tid till att uppdatera bloggen. När vi alla är hemma är det full rulle hela tiden, känns som om det är mer att göra då än när Staffan inte är hemma. Men nu är det slut på Staffans långhelger. Han gjorde sista pappadagen för ett tag i måndags. Staffan har egentligen 2,75 dagar kvar att ta ut, men han fick ingen vikarie på fredag. Sedan har han sportlov efter det. Vi får väl se om Staffan tänker vara pappaledig måndag och fredag v 10 kanske.
Nu idag är jag i alla fall själv hemma med Vilma och då brukar det finnas nån liten tidpunkt för mig att uppdatera.

Vad har hänt sedan sist? När uppdaterade jag sist? Jag har inte ens koll på det.
Idag har jag i alla fall varit på BVC med Vilma. Hon är nu 56cm lång och väger 4190g. Nästa BVC-besök inkl läkarbesök blir den 6e mars.
Igår tog jag en promenad förbi apoteket efter att jag lämnat Alvin på förskolan. Jag var även förbi Coop. Men mitt minne sviker mig verkligen. Jag lever verkligen i en dimma. På apoteket glömde jag köpa sempers magdroppar som jag tänkt att jag ska börja prova på Vilma och på Coop glömde jag både köpa en almondy-tårta bröd till mig. Sedan hämtade jag Alvin redan kl 12, så han fick sova hemma. Moa och Therese kom på besök vid ett-tiden, supertrevligt! Vilma fick mer fina kläder.
I måndags tog jag min första Valbo-tur sedan Vilma fötts. Jag åkte helt själv och storshoppade åt Vilma till strl 62. Men virriga jag köpte massor av byxor, så jag ska nog byta några av dem till strl 68 istället för sådär många tror jag inte hon behöver i en och samma storlek. Jag shoppade så mycket åt Vilma att jag fick ångest, och inte vågade jag berätta för Staffan hur mycket jag spenderat. Opps! Och nu är det i alla fall väldigt synd att jag inte kan skicka in en bild på kläderna som jag köpt. På måndagförmiddag hade vi besök av ett par och deras bebis som bara är knappa månaden äldre än Vilma. Mamman "köpte" massor av Alvins gamla kläder och jag av deras dotters gamla (hon är en månad äldre än Alvin).
Sedan i söndags hade jag besök av Bettan på förmiddagen/lunch och Sofie o Julia på eftermiddagen.  Supertrevligt det med! O just ja, mamma o bror Emil var förbi framåt kvällen också.
Och vad sjutton hände i lördags? Mitt minne börjar ta slut... Jo en bakis bror Magnus hade sovit i vår gästsäng. O jag såg han en stund på förmiddagen, men sedan såg jag inte skymten av han nåt mer. Vad mer som hände i lördags kan jag inte minnas.
I fredags var i alla fall mamma, syster Lina, bror Emil och Staffans mamma på besök. Vi fick våra hyllplaner till skåpet i köket som Staffans pappa gjort. Men vi har inte hunnit fyllt det, är ju tänkt att vi ska möblera om en del. Vårt skåp i vardagsrummet är ju trasigt, så måste tömma det på glas och sedan placera dit någon annan möbel som vi har i vårt hus. Det är ingen idé att köpa något nytt förrän vi gjort om i vardagsrummet.
Ja annars i helgen minns jag inte vad som hänt, inte just nu i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0