Körig fm

Ja idag har det varit en rätt körig förmiddag, men är väl ungefär så livet kommer se ut ett tag fram över förutom att Alvin var ju sjuk nu också. Alvin hade feber igår när vi kom hem, vilket inte var helt oväntat. För han hostade en snorade en hel del under natten till igår (och nu inatt för den delen också..).
Vilma har ju blivit mer svårlagd nu, därav den köriga förmiddagen. En gnällig Alvin som helst vill vara i sin mammas famn och en mamma som gång på gång försöker söva Vilma för att få lite tid med Alvin. Vilma somnar ganska lätt vid bröstet, om man bär runt på henne, kör över tröskeln med vagnen eller gungar henne i babysittern - problemet är att få henne att sova vidare när man lägger ner henne eller slutar gunga vagnen/babysittern. Oftast sover hon nån minut till och sedan vaknar hon igen. Nu har jag dock precis lyckats få att båda barnen sover samtidigt. Oh yeah! Det är ju det ultimata, men föredrar om Vilma kan sova en halvlång stund på förmiddagen också utan "stimulering" från mig. Hon är ju bebis, bebisar ska ju sova!
Natten inatt var ju inget vidare den heller, hade Vilma ovanpå mig hela natten. Det är OK om man ligger där en liten stund av natten, men inte hela natten. Jag får supeont i både armar och ben, och måste jag säga att jag sover extra dåligt då, eller fattar ni det?
Nu skulle jag behöva...

Alvin vaknade! Vyssat honom till sömns... får se om han tänker vakna snart igen. Han sover fruktansvärt oroligt när han är sjuk.

Jag skulle i alla fall behöva röja rejält här hemma nu. Köket ser katastrofalt ut, och i vardagsrummet är tusen leksaker framdragna och soffkuddarna ligger alla på golvet. Men nu tänker jag bara sitter och slösurfa en stund. Hinner jag plocka innan Alvin och Vilma vaknar så är det super, men annars får det vara. Jag behöver ta det lugnt!

Gissar att jag låter ovanligt trött och bitter just nu? Idag är inte mitt tålamod laddat till 100%.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0