Långhelg

Det fungerar inte att skicka mms med min telefon längre, verkligen tröttsamt! Och jag är ju värdelös på att fota med kameran och lägga in bilder på datorn. Det tar ju några minuter, minuter som jag inte tycker att jag har. Men jag ska försöka lägga in några bilder imorgon då jag förhoppningsvis har lite tid då Alvin är på förskolan.

Vi har ju långhelg denna helg och nästa helg också. Riktigt skönt!
I fredags invigde vi vagnen med mjukliften (tack Sanna) och syskonsitsen. Det gick riktigt bra. Alvin var nöjd i syskonsitsen och Vilma sov hela timmen som vi var ute och promenerade. Jag fick dock hela 5 skavsår! Jag är inte riktigt van vid att gå nu, men det ska det bli ändring på. Vi har tagit två till promenader efter den i fredags. I alla fall så tog vi en promenad förbi apoteket där jag köpte minifom till Vilma, då jag tycker hennes mage krånglar mer och mer. Vilma blir alldeles spänd och ledsen. Lillpluttan.
I fredagskväll hade Staffan tre kompisar här på middag, och vi fick ett presentkort på Lindex. Så jag ska försöka ta mig dit för lite shopping nån dag. Sedan var Staffan ut med sina kompisar på kvällen och Alvin sov hos mormor. Vilma sov riktigt bra den natten. Ammade ca var 3e timme natten genom och hon somnade om fort igen efter varje amning. Vi låg och drog oss till kl 9. Då traskade vi ner då jag funderade var Staffan tagit vägen, han låg fullt påklädd i soffan där han sov. Och han kunde inte minnas hur han hamnat där, haha. Någon som drack nåt glas för mycket tro..? Annars i helgen har vi haft lite mer besök också. Trevligt värre och Vilma har fått mer fint. Jo och igår blev vi bjudna på middag hos Staffans föräldrar. Då slapp vi tänka på att laga mat, perfekt.
Jag hade ju hoppats på att fredagsnatten skulle ha blivit en rutin, men icke. Vilma vaknar vanligen varannan timme för amning men har oftast lätt att somna om igen förutom runt kl 4 då hon har ont i magen och kan ta 1-2 timmar innan hon kommer till ro igen. Men jag är glad så länge hon sover mer än vad Alvin gjorde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0