MMS som inte kommer fram

Jág har skickat in två mms som inte kommit in hit. Det fungerade inte när jag mms:ade min mamma heller. Jag förstår inte varför. Vi får väl se om de dyker upp här så småningom. Det var i alla fall ett sms där Vilma har på sig en klänning som min mamma köpt (som jag skickade in i typ förrgår). Sedan ett mms där Vilma suger på sin napp, också har jag skrivit typ: Napp minskar risken för plötslig spädbarnsdöd. Det fick jag höra när jag var på BVC igår med Vilma.

Nya mått på Vilma: 3740g, så nu har hon passerat födelsevikten och har blivit en centimeter längre - alltså 52cm lång.

Jag upplever nu att Vilma får mer och mer ont i magen, hon har svårare att komma till ro så jag funderar på att köpa minifom eller sempers magdroppar. Tydligen har bebisar sin topp med magont vid ca 6-8 veckor. Det betyder i så fall att magsmärtorna blir värre och värre fram tills dess för att sedan bli bättre och bättre igen. Och vi har ju några veckor kvar dit.

Igår hade jag Cissi och Therese på besök, trevligt värre! Vilma fick en jättesöt liten nallebjörn(??) och en till klänning som jag mms:ade in (som min mamma köpt också) men i två storlekar större. Jag hade ju tänkt tanken att jag skulle köpa den i nån storlek större också, för det går att ha vilken body som helst under. Så var ju super att jag fick en till.
Idag skulle jag också fått besök men blev inställt pga sjukdom.

När Staffan kommer hem i eftermiddag har vi långhelg ihop igen. Skönt!

Helgens planer är att komma ut på nån promenad med vagnen och inviga syskonsitsen. Men helst vill jag att det inte ska vara såhär kallt när jag går ut med Vilma. Jag ska träffa Moa och säkerligen få nåt mer besök här hemma också.

Min vikt såhär två veckor efter förlossningen (ja idag blir Vilma 2 veckor) är ca 70-71kg. Jag gick upp till ca 81kg. Min inskrivningsvikt var 61kg men jag tror att jag hade hunnit gå upp 1kg innan jag var på inskrivningen. Det betyder att jag har gått ned ganska precis hälften nu. Med Alvin gick jag upp ca 22kg, och efter 6 dagar hade jag gått ned 12kg. Viktminskningen går dessvärre långsammare denna gång.

Nu ska jag göra ett ryck här hemma innan det är dax att hämta Alvin. Dagarna går så himla fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0