Börjar bli dax för vårens inköp

Oj vad jag har tvättat de senaste dagarna. Dels all vanlig tvätt som vi har, men också alla Alvins gamla kläder. Jag tycker fortfarande inte att jag kommit ikapp med tvätten ännu. I alla fall, på måndag ska det komma en som vill köpa lite pojkkläder, hoppas jag blir av med mycket. Annars planerar jag att lägga ut det på nån köp och sälj sida på facebook. Och blir det nåt kvar försöker jag sälja det på nån klädbytardag.

Igår var jag på BVC med Vilma, hon väger nu 4000g och är 55cm lång. Jag tog upp Vilmas magproblem samt att jag lagt märke till att hon börjat göra nåt konstigt ljud de senaste dagarna när hon ammar. Förmodligen sväljer hon en massa luft när hon gör detta ljud. Fyra stycken på BVC kikade på mig när jag ammade, men dessvärre hade de inget bra tips för Vilma såg ut att ta ett bra tag. Magproblemen får alltså hänga kvar... Men annars är nog hennes kväljningsproblem värre, hon kan ju ligga och kvälja nätterna genom vår lilla kräktjej. Det stör ju både hennes sömn och min sömn. Men Vilma hade ju en bra natt i fredags, nu inatt hade hon en till bra natt. Skönt att de kommer nångång ibland.
Jag hade med mig Vilma till Cissi igårkväll och Vilma somnade där ca 20.15 och sov till 22.15 då jag höll på byta på henne. Sedan ammade jag Vilma och då sov hon vidare till ca 1.30 om jag minns rätt. Nästa gång jag ammade var kl 5 och hon sov bra fram tills dess. Och sedan gjorde Alvin morgon ca 6.15 och väckte Vilma därefter nångång också.

Vad har hänt annars? Jag måste säga att det känns som om jag lever i nån slags dimma och jag minns knappt vad jag gjort dagen innan. Alvin lyckades i alla fall i helgen både slå sig ett hål i huvudet och blöda näsblod/få fläskläpp i helgen. Han kan han!
I måndags var vi ner allihopa på stan en sväng då Staffan skulle köpa jeans. Jag skyndade mig genom Kappahl och Lindex för att kolla på kläder till Vilma, men jag kunde inte bestämma mig för något så jag kom hem tomhänt. I tisdags var Mia här på fm och när Alvin slutat var vi till min mamma på kladdkaka. Igår var jag som sagt på BVC med Vilma, och sedan var jag också på öronkontroll med Alvin. Allt såg så bra ut så.

Dagens planer då? Ingen aning, inga planer. Vi skulle behöva handla men jag vet inte om jag orkar åka och göra det med barnen så tror det får bli när Staffan kommer hem från jobbet.

Sedan måste jag säga att jag verkligen toklängtar efter våren! Ge mig vår!
Och med våren måste inköpen planeras för barnen. Jag måste kolla upp nu snart vad som måste handlas, det blir väl en del med tre barn nu. Vilmas jacka blir nog en beige lite finare "sitta i vagnen och gå på stan"- jacka som jag sett på lindex. Sedan blir det väl en fleece utöver det. Men hon behöver ju i och för sig en massa inomhuskläder. Jag har ju fått en del till henne i strl 62, plus att jag plockat ut en del av Alvins gamla kläder som jag ska behålla. Men det behövs mer. Inomhus kläder har Vera så hon klarar sig och blir över, Alvin behöver nog bara på sin höjd ev. nån tröja/t-shirt. Han har massor i 86 (och lite i 92), och vissa saker i 86 börjar bli lite väl precisa, men det mesta tror jag kommer fungera hela våren. Det får bli en del nytt till sommaren så får vi se hur mycket Alvins växer och vilken storlek som kommer gälla till hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0