Febrig liten kille

Idag är Alvin hemma för han har feber. Igår när jag hämtade han på förskolan så sa förskollärarna att han vaknat redan efter ca 50min, inte likt Alvin förutom när han är sjuk. Och mycket riktigt, han var sjuk. Alvin hade 38,0 när vi kom hem. Senare på eftermiddagen hade han över 39 grader och fick alvedon. Inatt var han vaken ca 1,5 timme och hade då också över 39,0 och fick alvedon. Och febern har fortsatt idag. Jag kollade nyss och då var det uppe i 39,6 grader.

Förut har jag tyckt att 39,6 är jättemycket, men sedan han kom upp i 41,0 i november känns inte 39,6 som så himla mycket. Är febern pga sprutan borde den ge mig sig imorgon. BVC-sköterskan och läkaren sa att febern skulle hålla i sig i 1-2 dagar. Nu har Alvin haft feber i minst 1 dygn.

10.30 idag hade jag ett besök hos barnmorskan. Jag släppte av Alvin på Staffans jobb så att han fick vara där under tiden. Besöket gick bra. Värderna var bra. Hjärtljudet var lite högt men bebis rörde sig massor den här gången, så då är det den logiska förklaringen till det hela. Själv så hade jag gått upp ca 19,5kg nu!

Efter BM-besöket hämtade jag upp Alvin igen och sedan vidare till Therese för att hämta upp henne. Så det blev lite thé-drickande hos mig innan hon skulle vidare på nästa fika.

Alvin sov bara knappa timmen idag på dagen också, typiskt! När man är febrig ska man väl sova mer än vad man brukar göra i vanliga fall?! Ne inte min Alvin inte, det har han aldrig gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0