Försovning och full fart i magen

7.45 slog Alvin upp sina blå i morse. Staffan hade inte ställt nån väckarklocka, Alvin brukar vara en pålitlig väckarklocka. Vera börjar ju kl 8, egentligen Staffan också men han har planeringstid på onsdagsmornar så är inte hela världen att han dyker upp senare. Så Staffan skyndade sig iväg och lämnade Vera. Alvin tog lång tid på sig vid frukostbordet, men även om han börjar 8.30 har det ju ingen större betydelse när han kommer. Jag ringde förskolan vid 8.20 och frågade om nån ordinare var där idag samt att vi skulle bli sena. Det skulle vara en oridnare där idag, plus förra terminens vikarie samt samma vikarie som var där igår. Det kändes helt okej.

Väl hemma igen puttade jag igång bebis för att se hur den låg och om sparkarna fortfarande kändes som om de låg på fel sida, vilket de gjorde. Jag ringde barnmorskan vid 9.45 och berättade läget så nu har jag tid där idag kl 14. När jag sedan klev in i duschen tycks bebis ha snurrat runt mer igen. Nu tycker jag bebis ligger så som den har legat den senaste månaden fram till i måndags och jag känner sparkarna på "rätt" ställe. Jag blir inte klok på detta. Känns pinsamt att gå till barnmorskan och få det konstaterat att bebis ligger rätt (även om jag såklart vill att bebis ska ligga rätt). Känns som om hon inte kommer tro mig om hur bebis slagit runt och levt om rejält där inne de senaste dagarna.

Och alltså bebis rörelser är ju mycket kraftigare nu än vad de varit på länge, är det verkligen normalt? Man hör ju att rörelserna ska komma lika regelbundet som vanligt på slutet men att de inte känns lika kraftigt som tidigare. Jag känner ju mer nu än vad jag gjort på länge!

Alvin hämtar jag 13.30, droppar han en sväng hos farmor & farfar och åker vidare till BM där jag ska vara kl 14.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0