Fredagsmys

Alvin hade hög feber i natt också. Och i morse med, 39,8 grader. Han fick alvedon då, men sedan hade han ingen feber förrän vid kl 15 på eftermiddagen. Men omöjlig har han varit ändå! Alvin har varit så sur, arg, envis, ja omöjlig med andra ord! Gråtit och skrikit i princip hela tiden. Han somnade dock i soffan kl 11, inte likt honom så nåt som "spökar". Så lunchen blev mycket senare än vanligt, men inte ville han äta. Alvin skrek genom hela måltiden medan jag försökte ha nån typ av matro.

När Staffan kom hem från jobbet skickade jag ut Alvin så de fick vara ute en stund medan jag duschade (annars står Alvin och skriker tills jag duschat färdigt). Han är verkligen jättemammig! Första månaden när Alvin började på förskolan tycker jag han var extremt mammig, men sedan blev det bättre. Alvin var hemma en hel månad från förskolan över jul och har nu faktiskt bara gått 4 dagar under dessa två veckor som han börjat gå där igen, så kan ju ha med det att göra.

Efter duschningen släppte Staffan av mig på ICA Supermarket medan han och Alvin åkte vidare för att hämta Vera hos en kompis. Jag hade nästan handlat färdigt när de kom in i butiken. Väl hemma fixade Staffan biffstroganoff och sedan avslutade vi "barnkvällen" med extra stora ostkrokar och popcorn. Fredagsmys! Resterande del av kvällen blir väl framför TV´n till nåt tråkigt TV-program. Jag gillar ju inte alls typiska "familjeunderhållningsprogram". Till detta blir det som tur är 5kr-julmust och torsdagsmysgodis som jag har kvar sedan igår.

Vad har jag/vi för planer för morgondagen? Ingenting alls egentligen, förutom att Vera har både skridskoskola och kalas som hon ska på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0