Hemmadag

Inatt var jag min tanke att förlossningen skulle sätta igång så att jag skulle få barn såhär på tjugondagknut. Men ingen förlossningen har satt igång, utan istället vaknade jag av att Alvin kräktes. Det blev bara en gång men rejält. Blä för magsjuka! Och nu kommer säkert jag få det också, jag verkar ju vara så känslig mot det när jag är gravid.

Idag är det tvättning för fulla muggar. Jag blir så äcklad av kräkorna så jag vill tvätta allt 2ggr dessutom.

Igår var jag till BM på rutinundersökning. Bebis är fortfarande fixerad sedan sist, tur nog! Bebis ligger väldigt långt ned. Så kan ju hända att ökningen av förvärkar de senaste dagarna gjort ett visst resultat, det hoppas jag på i alla fall. Det känns ju onödigt att ha ont för ingenting. Bebis hade dock höga hjärtljud så BM skickade in oss till förlossningen för att göra ett ctg, men allt såg bra ut som tur var. Min BM sa dock innan jag åkte in till förlossningen att hon inte tror att jag kommer gå över tiden. Så jag hoppas på det, min känsla har också varit så. Men det visar sig hur det blir.

Sofie ringde när vi var påväg hem från förlossningen så jag Alvin blev ditbjuden på em-fika. Trevligt värre!

Alvin har varit på skapligt humör under morgonen, men strax efter halv 10 vände det. Han var bara ledsen, arg och frustrerad. Så vid 10.15 la jag honom och det visade sig att han var trött. Lillplutten då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0