Ingen ordinarie på Alvins avdelning

Eftersom skruttbilen är på lagning så har vi ju bara en bil just nu, och det är vi lite ovan med. Förra veckan gick smidigt då vi inte hade Vera nåt. Men nu blir det ju lite mer åka. Staffan går till jobbet och skulle ha gjort det de flesta dagar även om vi haft skruttisen men då lämnar han ju Vera först.
Imorse gick Staffan till jobbet ca 7.15. Jag och Alvin skjutsade Vera så hon var på skolan till 8.00. Alvin börjar inte förrän 8.30 så vi fick leka ute en kvart innan vi blev tvungna att ta oss in då Alvin behövde byta blöja.
Det var ingen förskollärare som mötte oss i hallen. Jag såg på tavlan att en av de ordinare var sjuk och en vabbade. Jag klädde av Alvin och bytte blöja på honom. Då kommer förra terminens vikarie, hon hade suttit inne i köket med 3 barn och inte hört oss. När jag precis fixat i ordning Alvin igen hör jag hon säga till en okänd vikarie som precis dyker upp, att ytterligare en av de ordinarie är sjuk. Jag frågar då när den sista ordinarie kommer och då är hon bortrest. Det är alltså ingen ordinarie på hela avdelning. Just nu har jag grym ångest att jag lämnade Alvin där. Jag var precis påväg därifrån när jag hörde det hela så jag hann knappt tänka. När jag kom till bilen kändes det inte bra. Jag har ju möjlighet att ha Alvin hemma och då ska han inte behöva vara där med enbart vikarier, det känns inte rätt. Men jag kunde samtidigt inte gå tillbaka in och klä på honom igen och ta honom därifrån. Det kändes inte rätt det heller, vad kan det ge Alvin för signaler. Jag är dock glad över att förra terminens vikarie är där, han känner igen henne och accepterar henne. Men jag gissar på att hon kommer ha det fullt upp idag.
Idag måste jag verkligen göra nytta hemma så jag inte får mer ångest av att inte ta tillvara på dagen och den barnfria tiden jag har nu.

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag klädde av Vilmer men hörde på dem att de inte hade tid att ha honom där idag och Olle följde med hem igen så jag tog hem V å. Stackarn, blev så glad när han fick komma till dagis åsså fick han inte vara kvar!

2012-01-24 @ 09:31:05
URL: http://frokenlovisa.blogspot.com
Postat av: Emma - mitt underbara vardagsliv

Det var nog lika bra att du hade han hemma. Jag frågade hur länge Alvin sovit och om han vaknat innan det gått 1,5 timme, men den jag frågade hade ingen koll alls på hur länge han sovit. Jag märkte när jag klädde på Alvin att han bajsat så fick byta på honom innan vi åkte hem - vilket hänt flera ggr förut också - men denna gång var han alldeles röd. Det var nog inget som legat där några få minuter. Jag har fått smörja flera ggr nu...



I ett sånt här fall kan jag tycka att det vore bra om de ringde hem och t.ex. erbjöd en annan dag som 15-timmarsbarnen fick komma istället. Blir ju förvirrande för barnen att komma dit och det bara är en massa vikarier där precis som att det är förvirrande att komma dit för att åka hem på direkten igen. Inte lätt för de små!

2012-01-24 @ 20:40:11
URL: http://mittunderbaravardagsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0