Natten...

Inatt har Alvin varit som en igel på mig (Staffans uttryck) och min redan dåliga sömn förvärras rejält av det. Både jag och Staffan har fått flytta på honom flera gånger inatt då han legat tätt tätt intill mig så att jag inte kunnat röra mig. Jag måste vända på mig minst 1 gång i timmen för längre tid än det klarar inte min kropp av att ligga på samma sida i sträck. Varje gång jag vaknat av värk eller av Alvins bök har jag mått illa. Själva vändningen är ett helt projekt det med. Inget snabbt smidigt vändning i sängen, utan jag måste försöka vända mig om utan att använda magmusklerna. Jag måste alltså dra och knuffa runt mig själv på nåt sätt, annars gör magontet superont. Ja ni hör, jag har det inte lätt just nu.
Staffan lämnade i alla fall Alvin i morse. När dem åkte tappade jag upp ett bad och la mig och tupplurade där, superskönt. Ett tag i alla fall... Jag klev upp efter ca 50min och förflyttade mig till sängen där jag lyckades somna om. Så jag har i princip "sovit bort" hela förmiddagen. Men det behövdes! Ändå kan jag inte låta bli att få ångest över att jag slösar bort min tid till såna "onödiga" saker, när jag borde pyssla här hemma med viktigare saker istället. Men som Staffan säger; Är ju tänkt att jag ska ägna förmiddagen till vila.

Om ca 40min ska jag åka och hämta Alvin från förskolan. Jag hoppas han är på bra humör och jag tror vi ska lyxa med glassmellis när vi kommer hem igen. Staffan har sin tidiga dag idag och är förmodligen hemma runt kl 15.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0