Röd rumpa!!

Irriterad! Ja när jag hämtade Alvin idag blev jag riktigt irriterad. Alvin satt i knä hos en vuxen när jag hämtade han på förskolan idag. Jag kände direkt att han bajsat. Mycket riktigt, det hade han. Jag fick börja med att tvätta ren hans rumpa med intorkat bajs och Alvin snyftade för att det förmodligen sved. Rumpan var ju alldeles knallröd! Flera cm ut på skinkorna, runt pungen m.m.
Jag skrev aldrig igår i bloggen att han blivit röd redan igår på förskolan, men det finns att läsa på en av mina kommentarer faktiskt. Igår när jag hämtade Alvin hade alltså han också bajsat när jag kom och var röd om rumpan. En del av det röda var fortfarande kvar i morse såg jag trots att jag smort med inotyol. När jag hämtade Alvin idag var det dock mycket värre! Jag fick ju i princip skrapa bort det intorkade bajset på honom. 
Det är fart på Alvins mage så bara för att de bytt bajsblöja en gång på honom under dagen så kan det mycket väl hända både en och två gånger till. Jag är väldigt irriterad och faktiskt besviken över hur det kan få bli såhär.
Nu ikväll har Alvin fått gått omkring och luftat rumpan, vilket den borde må bra av. Imorgon ska jag försöka komma ihåg att skicka med en salva till förskolan och jag förväntar mig att de kollar den betydligt mycket oftare än vad de gjort idag och igår.
Och vet ni vad jag gjort? Jag har fotat Alvins röda rumpa, bara för att ha i fall att... Jag blev nämligen så himla less! Det är inte kul att se hur ont det faktiskt verkar göra när jag ska tvätta ren han. Snyft!

Efter att jag hämtat Alvin idag så var jag ju till barnmorskan. Hon kände på min mage och skickade sedan vidare mig för att göra ett ultraljud. Bebis ligger som den ska med huvudet nedåt, en sån lättnad!

Just nu är jag grymt godissugen/kaksugen, men vi har inget hemma. Jag köpte 1,1kg lösviktsgodis i söndags, det har jag (med viss hjälp av Staffan - fast jag har ätit mest) tryckt i mig. Jag åt det sista idag på förmiddagen. Så nu får jag sitta här och vara sötsugen utan att kunna göra nåt åt det. Ja för nåt fikabröd har vi inte heller hemma, och som om jag skulle orka åka iväg till affären.


Kommentarer
Postat av: Anki

Suck, stackars! Bäst att hålla koll då....har hört liknande därifrån förr. V har också väldans fart på matsmältningen =)

2012-01-25 @ 20:57:09
Postat av: Emma - mitt underbara vardagsliv

Jag tog upp det med två ordinare idag på morgonen, så nu kommer de säkert hålla bättre koll på hans blöja. :)

2012-01-26 @ 09:23:34
URL: http://mittunderbaravardagsliv.blogg.se/
Postat av: Anki

Bra!! Jag tror säkert att de håller koll nu!!!

2012-01-26 @ 12:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0