Skönt att få det ur världen

Lämningen av Alvin gick bra i morse, han var ju lite snyftig igår och i förrgår. Så det är skönt att det gick bra nu igen. Två ordinarie personal var i hallen när jag lämnade så jag tog upp detta med hans röda rumpa. De ska byta blöja oftare idag, smörja honom med salvan jag tog med och hålla bättre koll där kring efter lunch om han bajsar så de kan vara snabbare att byta. Skönt att (förhoppningsvis) få detta ur världen nu! Det känns som om man är sur och gnällig när man tar upp sådana här problem, men jag menar ju inte egentligen att "klaga". Utan jag vill mer informera dem om läget, så jag hoppas att dem tog det bra.

Igår tryckte jag i mig en hel annanas, tydligen ska det enligt en myt sätta igång förlossningen. Alldeles nyss såg jag yttepyttelite blod när jag var på toaletten, så förhoppningsvis är nåt på G nu. Jag har ju siktet inställt på den 27e, dvs imorgon. Jag trodde ju först den 13/1, men då blev det inget. Vilket inte var så konstigt, var ju så långt innan jag är beräknad. Så egentligen trodde jag väl aldrig riktigt på det även om jag gärna ville att det skulle ske då. Men nästa datum på tur som jag tror på är ju som sagt imorgon. Så vi får väl se om det kanske sätter igång inatt eller nåt sånt. Staffan ska i alla fall förbereda skapligt inför imorgon om det blir att en vikarie ska sättas in för honom. Han blir nog lite orolig när jag säger ett visst datum, eftersom Alvin föddes på datumet jag hela tiden trodde att det skulle bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0