Mitt liv

Nu ska jag ta tag i mitt underbara vardagsliv igen. Det var verkligen länge sedan jag skrev något här. Jag har shoppat och vi har fått fina julklappar men jag tänker dessvärre inte uppdatera mer än så om det.
Vad har hänt i mitt liv på sistone tro? Jag minns inte exakt när jag skrev här sist men förutom en trevlig jul med släkt och en trevlig nyårsafton kan jag väl skriva några andra saker som hänt.

Min sista dag på jobbet gjorde jag den 20/12. Det var blandade känslor, men nu när jag varit ledig ett tag börjar jag komma in i det igen och det går ju inte att säga annat än att det är ganska så skönt. Alvin var sjuk under min sista vecka så jag arbetade bara en dag den veckan, det kändes dock synd. Jag hade semester fram till nyår och förra veckan var jag föräldraledig med Alvin. Nu är jag föräldraledig på detta vis: mån + fre med Alvin och tis-tors med den kommande bebisen. Jag vill egentligen inte börja ta ut bebisens dagar men jag vill ha Alvin på förskolan tis-tors och det går ju inte om jag är föräldraledig med Alvin då.
Egentligen låter det illa i mina öron att ha ett barn under ca 2,5 år på förskolan nu när jag är hemma (Alvin började där idag igen..), men eftersom vi hann skola in Alvin innan bebis kommit så vill jag åtminstone ha han där tills en början och se hur det kommer fungera (+ att jag kanske behöver lite vila samt att man vet aldrig hur kommande bebis är..). Och var ju en månad sedan han gick där senast så vill inte ha allt för långt glapp. Glappet märktes dock idag. Alvin köpte att han skulle vara där, gick till sin fröken men var ledsen när jag gick. Det blir intressant att höra hur det gått idag när jag hämtar honom.
Eftersom det är Alvins första förskoledag idag på länge är detta också första dagen jag varit hemma SJÄLV. Jag hälsade på gamla jobbet och lämnade tillbaka en nyckel så var inte hemma igen förrän ca 10.15. Och nu ska jag åka och hämta Alvin om ca 5min, så hann inte vara hemma så jättelänge. Men blir lika imorgon. Lämnar Alvin till 8.30 och hämtar kl 13.30. Det jag har inbokat för egen del är ett barnmorskebesök kl 11.
Jag har varit en hel del hos barnmorskan på sistone. Jag blev förkyld strax innan jag slutade arbeta, och det blev värre under mellandagarna. Jag fick fruktansvärd huvudvärk vilket jag aldrig brukar ha. Då fick jag komma in på ett extra besök hos BM (barnmorskan). Blodtrycket var högre än vad jag brukar ha. Detta var torsdagen innan nyårafton. Dagen efter var jag till hälsocentralen och det visade sig att jag hade inflammation i bihålorna så fick pencillin i 10 dagar mot det. BM-besöket förra måndagen hade jag ännu högre blodtryck. I torsdags var det lite lägre så behövde inte gå dit förrän imorgon (efter 1 vecka). Vi får hoppas på att det ser bra ut då.

När det gäller Alvins utveckling kan jag inte säga annat än "härmapa". Han snappar upp och härmar en massa ord.

Men nu måste jag åka och hämta Alvin, ska försöka uppdatera mer nu när jag är föräldraledig.

Bebis är beräknad om 3 veckor precis idag, bara så ni vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0