Jag och barnen...

Idag är jag ensam hemma med båda barnen för första gången mer än 30min. Staffan gick strax före halv 8 till jobbet i morse, och kommer hem till ca kl 13. Han jobbar bara halvdag idag. Sedan är planen att han ska vara ledig hela måndagar och fredagar i några veckor. Så då får vi långhelg ihop.
Det har i alla fall gått bra att ha båda barnen hemma idag, över förväntan. Just nu sover båda, eller Vilma halvsover bara. Hon skulle nog vilja sova men får så hemskt mycket uppstötningar som liksom inte kommer upp. Lillpluttan då. Det gör henne så ledsen.
Alvin är feberfri idag, än så länge i alla fall. Vi får se om det kommer nån feber ikväll eller om han klarar sig. Han är dock förkyld på andra sätt också. Snorar och så. Vi får se imorgon om det blir förskolan eller inte. Jag hoppas han är fit for fight då.

Nu i eftermiddag ska vi in och göra hörseltest på Vilma. Hoppas det går bra! Det är ett sånt här standardtest som alla bebisar får göra. Sedan blir det barnens hus. Vi har fortfarande inte köpt nån syskonsits till vagnen. Min plan är att gå till förskolan och lämna/hämta Alvin men just nu är jag ytterst tveksam till att min rygg pallar det denna vecka.

Nu plockade jag upp Vilma, gick dålig för henne att ligga. Det sprakar loss där bak, hoppas det gör underverk. Jag får skriva det jag tänkt skriva senare... så svårt med henne i famnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0