Grattis Lina 17år

Idag har jag varit på BVC med Vilma. Hon väger nu 4685g och är 58,2cm lång. Hon väger alltså ganska precis 1kg mer än när hon föddes, och ca 6cm längre. Tänk vad man kan växa på bara 8 veckor. Ja för Vilma fyller ju 8 veckor idag. På måndag blir hon 2 månader. Stora tjejen!

Alvin fick feber inatt, var alldeles varm när han kom över till oss. Han var hemskt grinig igårkväll så förmodligen hade han feber redan då. I morse hade han 38,5 grader så han fick stanna hemma med mig och Vilma idag. Tur nog kunde farmor rycka in som barnvakt när jag skulle till BVC.

I måndags var vi 3 till öppna förskolan här i Vallhov. Och till middag lyxade vi med donken. Vera önskade det så det fick bli så.
 I tisdags åkte jag in till Gävle efter att jag lämnat Alvin på förskolan. Där träffade jag Klara. Jag fick ljusen jag beställt från partylite och vi fikade och shoppade. Bilder på kläder har jag ju lagt in så ni kan titta på om ni vill.
Igår var jag på babymassage och sedan var vi till familjerätten och skrev på fadersskapspappren och vårdnadspappren. Så nu är det fixat. Vi var även till Staffans föräldrar på en fika innan vi åkte hem igen.

Ikväll ska vi till mamma och fira lillayster Lina som blir 17år idag. Mat och fika blir det där.

Just nu sover Vilma hårt i selen så jag kan till och med få sitta ned, och Alvin sover i vagnen och idag tänker jag inte väcka honom även om det visar sig att han sover länge eftersom han är sjuk.

Imorgon var ju tanken att vi skulle till smassens öppna förskola, men eftersom Alvin är sjuk idag så blir det säkert inget med det. Vi får se hur det utvecklar sig... Alvin har dock enbart feber, han varken hostar eller snorar. Så nån vanlig förkylning verkar det inte vara, och tydligen är alla barn på hans förskola friska nu.
I alla fall så är även en av morgondagens planer att ta med familjen till skopunkten imorgon för att shoppa skor, jag hoppas det blir av.

Nu ska jag nätsurfa lite...


Kommentarer
Postat av: Helena

Alice har oxå feber. Bara feber...

2012-03-22 @ 15:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0