Livet rullar på...

Alvin har ju varit sjuk nu sedan natten till torsdagen förra vecka, förmodligen hade han efber redan på onsdagskvällen för han var så gnällig då. Första dagarna hade han feber som var mestadels mellan 39,0-39,9 men sedan på söndagen sjunk det men istället började han bli snorig och hostig. I måndags var vi ju till doktorn, snabbsänka 46, röd i ena örat och svullen på ena sidan i halsen men vi skulle som sagt avvakta. Idag skulle vi höra av sig om han fortfarande haft feber. Han har inte feber nu, men det hade han inte på dagen igår heller. Däremot kom febern på kvällen. Men jag tror och hoppas att Alin är bättre nu. Däremot är han ju grymt hostig istället, men det kan ju sitta i jättelänge om man har otur. Igår hade dock Alvin det rätt tungt med andningen, blev anstängd och andfådd av minsta lilla. Jag gav han ventoline några gånger. Men nu hoppas jag Alvin är redo för dagis imorgon. Han äter ju bra nu också. Men inatt började såklart Vilma snora lite också. Jag hoppas att det inte blir mer än så, och att det går över fort.

De senaste dagarna har jag hängt mycket hos mamma. Jag blir ju så grymt rastlös av att bara vara hemma, framförallt när jag måste bära Vilma i sele hela tiden och jag bara ser hur det stökas till mer och mer utan att kunna göra något åt det. Idag kom dock mamma förbi här en liten stund och var med Alvin så jag fick luftas och åka iväg på babymassage med Vilma. Och idag ska vi faktiskt åka och handla när Staffan kommer hem och ikväll blir det Cissi-Therese-träff. Det är skönt att få komma iväg lite, även om jag inte "slipper" Vilma ännu. Therese var förbi i måndags hos mig. Perfekt när någon vill fördriva min tid när jag tvingas hålla mig hemma mestadels nu när Alvin varit sjuk.

Imorgon har jag föräldragrupp, men vi får se om jag kommer iväg på den. Är det friskt i huset kommer jag iväg, annars får vi väl se om mamma kanske kan ha Alvin en sväng då så som idag. Jag har dessutom en träff med Mia inbokad imorgon, så jag hoppas verkligen att Alvin är dagisredo då. Och på tal om det, måste försöka komma iväg idag och köpa nåt fint till Mia som fick barn 5 veckor efter att Vilma föddes.

Vilma blir 9 veckor imorgon, fyllde 2 månader i måndags. Jag vägde mig då, och det händer ju ingenting denna gång. Jag har 8kg kvar att gå ner till inskrivningsvikten och ytterligare 1kg till min urspungliga vikt. 9kg!! Jag måste verkligen försöka få motivation till att ta tag i det där. Inga kläder passar ju heller. Supertråkigt! Jag misstänker dock att jag kommer få mer motivation när jag kan börja träna riktigt, dvs. tidigast när Vilma är 12 veckor. Men sedan gäller det ju att det kommer gå att lägga barnen hemma själv för att jag ska kunna åka iväg och träna kvällstid också. Så jag hoppas vi kan få in nån bra rutin på det hela snart.

Ha överseende med mina snabba inlägg som jag skriver, språket blir allt annat än bra när jag försöker skriva ner så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Och ska ni få se bilder så får ni ha överseende med bildkvaliten, hinner inte lägga in bilder via datorn så jag mmsar enbart får mobilen in hit.

Ja och nu har jag nog glömt tusen saker som jag skulle vilja skriva, menmen.. en annan dag kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0