Mitt liv

Nu ska jag försöka skriva ett kortare inlägg. Jag har i alla fall uppdaterat med några kassa bilder, alltid nåt va?

Jag har lite dålig koll på när det nu var jag sist skrev ett längre inlägg där jag berättade om vad som hänt i mitt underbara vardagsliv på sistone. Men i alla fall kan jag säga att jag har det fullt upp. Bara denna vecka har jag varit till öppna förskolan 2ggr, varit på babymassage och föräldragrupp, hälsat på Tess i Årsunda, fotat födselbild till tidningen (arbetarbladet.se och bilden kommer i tidningen imorgon - söndag!), träffat Ulrika och Alexande, haft tjejträff här med Therese och Cissi, hälsat på min mamma 2ggr och igår var Therese förbi här. Ja och sedan har jag säkert glömt bort saker som hänt också.

Förra helgen hade Staffan 111års-fest. Han hade aldrig någon 30års- eller 40års-fest så nu hade han det plus 41års, dvs. 111års-fest. Jag och Vilma gick dock och la oss 22.45, vilket funkade bra eftersom fyllorna höll till ute i lokalen utanför.

Natten till i måndags sov Alvin rekordlänge i sin säng utan uppvak. Han sov 19.00-5.40! Det ni! Och dessutom somnade han om och sov vidare i vår säng. Natten efter var helt okej den med. Då sov han 19.00-2.30 med ett snabbt uppvak då vi var in en snabbis till honom. Och sedan somnade han om inne hos oss. Men efter det har nätterna varit som de brukar. Flera uppvak på kvällen, och kommer in till oss tidigt för att sova vidare i vår säng. Vilmas sömn är det värre med. Hon skriker mer än nånsin, och är enbart nöjd i sele eller liggandes ovanpå mig under natten. Det tär på min kropp, hoppas den här fasen går över snart. Tack och lov jollrar och ler hon emellanåt. Det är ju bara för sött.
Eftersom Vilma är missnöjd i princip hela tiden så hinner jag knappt med något i hemmet. Har jag henne i selen kan jag inte böja mig framåt eller nedåt. Jag kan t.ex. inte torka bordet eller plocka i/ur diskmaskinen. Det gör att hemmet ser katastrofalt ut. Det är inte bara ostädat som vanligt, utan extremt stökigt. Så jag trivs inte alls att vara hemma för tillfället, är helst ute och ränner - men på platser där det är okej att ha en missnöjd bebis/1,5-åring. Och sedan mitt i Vilmas skrik ska jag hinna med en liten Alvin också. Det är svårt, men på nåt vis går det oftast ganska bra. Även om det finns rätt många stunder det inte alls känns så.

Ja denna uppdatering får duga. Det blir inte så detaljerat när jag inte uppdaterar så ofta. Helst skulle jag vilja ha tid att uppdatera varje dag, så jag kan berätta mer detaljerat om specifika händelser. Det finns flera saker jag skulle vilja skriva om, men tiden finns som sagt inte. Förhoppningsvis har jag mer tid så småningom. Men risk finns väl att det blir mindre och mindre tid. Jag vill dock få in en rutin där Vilma och Alvin sover samtidigt efter lunch, men det ska ju vara utanför min famn/sele så jag får tid till annat där en kort stund varje dag.

Nu i eftermiddag/ikväll har vi varit på kalas hos Staffan syster, fick god glutenfri smörgåstårta som hon gjort. Är inte alla gånger jag får det, så det kändes så lyxigt så.

Nu ska jag gotta i mig godis och dricka Champis. Detta med bantningen får jag ta tag i när godiset är slut. Viktminskningen får på tok för långsamt. Förra helgen hade jag 9kg kvar att gå ned...


Kommentarer
Postat av: Helena

9kg är väl inte så mkt om man nyss fött barn..? Hur mkt gick du upp denna gång?

Jag tycker att man inte hann nå'nting när Alice var nyfödd. Mindre än innan. Och då var hon ändå nöjd. Men de förespråkar ju det på BVC; att man ska struta i städning och så'nt och ägna sig till bäbisen, så det fick vi ta fasta på - och gör väl fortfarande ;)

2012-03-18 @ 10:15:50
Postat av: Emma - mitt underbara vardagsliv

Jag gick upp ca 21kg denna gång. Men tappade mycket snabbare med Alvin. Gick upp 22kg med honom...

Alltså städning och sånt struntar vi alltid i. Är att jag inte ens kan plocka rätt på min egna skit som är så jobbigt. Alvin drar fram saker... jag kan liksom inte ens plocka rätt på det, plocka rätt på disk och sånt. Det är frustrerande! Även om man är opedant som mig.

2012-03-22 @ 13:33:22
URL: http://mittunderbaravardagsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0