ikea shopping och garderobfix



Dagens ikea shopping med Lina och barnen (typ 450kr + 50krs-fika för 4 pers), en massa grejer till garderoben som förhoppningsvis vill stå helt färdig snart. Vi har flyttat in våra kläder dit men jag vill gärna få till ytterligare förvaringsmöjligheter. Vi har än så länge 5 hyllplaner och en klädstång. Innanför klädstången har vi satt en stor låda som vi har alla våra sängkläder i.
Det jag köpte var krokar som jag vill ha upp på ena väggen, 2 vägglampor som ska sitta ovanför krokarna, bara vita galgar är tillåtet där inne också hittade jag den här lustiga svarta förvaringsgrejen som ska upp innanför
hyllplanerna. Nu när jag väl kommit hem och testat lite är jag sugen på två till sådana... Vi får se! Tanken jag har är att ha typ smycken och skärp m.m. förvarat i de där svarta. Känns super att ha rensat ur mina kläder och snart ha nån typ av ordning! Men trots att jag rensat ur mycket hade jag hoppats på mer. Att det ska vara så svårt att slita sig från vissa plagg?! "Den här kan vara bra om..." bla, bla, bla!

Med på bild köpte jag en mjuk förvaringstunna till Alvin, som jag tänkte att han kan ha alla sina gosedjur i.

Annars då? Jo nu hoppas jag att det var den sista kräkan inatt! Alvin kräktes ju några gånger i tisdags em, Vilma en gång natten till i fredags och Staffan en gång inatt. Blir det inget mer nu är jag dock tacksam över att vi fick en väldigt mild magsjuka den här gången. Den ena gången i höstas skrämmer mig!

Kommentarer
Postat av: Helena

Har du sett den där grejen som Jenny R har att ha smycken i? Som en klänning i plast, eller vad man ska kalla det för, med små plastfack där man lägger ex ett par örhängen i ett fack, ett halsband i ett fack osv, så blir det överskådligt om man har mycket (men det problemet har ju inte jag ;) )
Så'nna där tunnor köpte vi oxå för 9kr. Silas har leksaker i sin och Alice's är än så länge tom. Eller en dockfilt har hon lagt ner i den...

2013-04-15 @ 16:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0